torsdag, januari 7

När vintern kom till byn...


...och allt blev så vackert!
Tänk om detta varit julafton...men icke då,
den var bara kall och frostig.
Två dagar innan jul hade vi snö...julkänslan infann
sig äntligen...men försvann lika fort som den kom!


Tisdag middag såg det ut så här.







GRRR.....så sur jag blir på blogger!!!

Skrivit ett lååångt inlägg här...men när det skulle publiceras
så blev något tydligtvis något galet och blev INTE
publicerat...nåja jag får göra om det, tänkte jag.
Gör så och inlägget blir publicerat...MEEEN all
text dååå?? Borta....
SNOPEN är bara förnamnet just nu på mig.
Och ilsken.....besviken......*stackars mig*fniss*

*

Men nu blir det bara så här idag...känner inte
för att göra om det...vill bara skriva
att jag vet att det är många som tror att min
blogg är helt borta....men det är bara adressen
som blev ändrad när jag skulle ta tillbaks den
efter min stora dumhet att ta bort den.
Numera tycker blogger att den ska ha en fyra i
sig också...www.englahemulrika4.blogspot.com.
Så ni som fortfarande är intresserad av min blogg
får lägga till en liten fyra. Uppdatering ska ske
lite tätare från och med nu.*hrmm*
Ursäkta mig för min frånvaro, fast det är ju mig
själv det drabbar*snyft*.

*

Blev mycket snö idag, men det är något av ett
smärre mirakel att vi har fått snö så tidigt på
året och att den får stanna!
Är vi inte bortskämda med här på halländska
västkusten. Speciellt roligt är det när det sker
när barnen fortfarande har jullov och kan
vara ute och åka pulka!

*

STORA KRAMAR!

Ulrika

*
Återkommer snart om något annat än SNÖ!
Lägg till bild

8 kommentarer:

  1. Goaste vännen!

    Det är inte alls bara dig det drabbar... vi som inte hittat dig har ju saknat dig sjukt mycket!!! Som jag!!! Nu är jag glad att du finns tillgänglig för mig igen... Även om du finns på FB nu också. ;)

    Visst är det härligt med snön!! Även om jag nöjt mig med lite mildare grader som -5 ungefär.

    Sköt om dig vännen! Nu ser jag fram emot fler inlägg från dig... ;)

    Många långa kramar
    Willewira

    SvaraRadera
  2. Nämen Ullebulle tårtrulle.Nu blev Stina glad.;-)
    Svinkallt har vi, men det värmde att se en tårtrulle igång igen.:-D Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Hej goaste vän!
    Här är en till som blev himla glad av ditt nya inlägg!
    Har ju saknat dom såååååå.Men som du vet duggar inte heller mina inlägg så tätt.
    Kör ju på lusten ;-)

    Underbart vackra vinter bilder!Din trädgård ser så vacker ut i vinterskrud.

    Har haft en härlig jul och nyår.

    Fast att det gamla året slutade med en himla smäll!!
    Min tvättmaskinslucka sprängdes i tusen bitar mitt i en 60graders tvätt.
    Har då aldrig varit med om liknande.

    Efter nyår så gav vårat kylskåp upp.
    Samma dag får bilens servostyrning ett mystiskt ljud! Låter som en radiostyrd bil. Så den ger också snart upp.Så vad mer kan hända....Suck.
    Men det är ju dock bara materiella ting.Men ändå väldigt irriterande och dyrt :-(

    Annars är det bara fint.Livet går sin gilla gång.
    Men tycker också att det ska bli skönt med lite vardag igen.
    Skolorna börjar ju snart om igen.Så då får man lite svängrum igen.Och framför allt längtar jag till normala dagar med normala mornar ;-D

    Det var nog allt för denna gång.

    Ha det så gott min vän.

    Kramar
    Heléne

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara vinterbilder.Helt underbara.Ha en skön kväll Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Men så kul att se ett inlägg från dig, men sån otur att det krånglar så. Jag skriver mina inlägg i Windows Live Writer så då kan jag spara det innan jag publicerar om något skulle krångla. Jag har stenkoll på dina inlägg på bloglovin så du kommer inte undan mig:) Vilken vinter ni har fått, hoppas att ni slipper vår kyla bara.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  6. Hej goa vän!

    Vad roligt med ett nytt inlägg från dig!

    Ojoj vad snö ni har (!) men vackert är det.
    Var inne på Joannas blogg, hon är flitigare än Amanda :)

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  7. HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!! :o)

    Så himla kul att se dej!

    Velcome back! :o)

    Hihihi, så du! Jag blir så till mej så jag börjar till och med att skriva på engelska!

    Vilka vackra snöbilder du tagit! Underbara!

    Ja, som du ser så är jag inte så mycket i farten just nu. Men något litet gästspel lite då och då blir det i alla fall. Tror jag går omkring i någon slags vintervila just nu. Kommer inte riktigt igång med nåt särskilt. Fast jag har minst hundra saker jag VILL göra!

    Nu ska jag tänka på den där fyran hela vägen hem så jag inte glömmer bort att ändra.

    Må så gott...

    Många......många kramar!

    Monika

    SvaraRadera

Blir så glad för en liten hälsning!

Välkommen Åter!