fredag, januari 16

Jorå...jag lever...

Hej alla kära bloggvänner!
*
Jag lever...fast man kan kanske tro att
jag inte gör det eller t o m slutat blogga!*hemska tanke*
Utan det är äldsta dottern som blivit ganska så sjuk
här igen...min älskade lilla snutta!

Vilket bl a har gjort att hon haft väldigt svårt att
sova! Klockan har blivit både 01.00 och 03.00 innan
hon kunnat somna.
Så här har vi suttit uppe hon och jag sen jullovet
och tittat på TV och pratat och pratat för
att hon gråter så hon blir alldeles slut.
Tycker att livet är så orättvist!

Så min lust för allting runtomkring är minimalt
här blir inget roligt gjort.
Inget pyssel, ingen shopping....inget sytt,
fastän maskinen står redo och tyghögen är STOOOR!



Dagarna ägnas istället till barnen,
speciellt stor Snuttan som då inte kommit
iväg till skolan ett par dar.

Men NU har både hon och jag fått sova
ett par nätter, så idag vaknade jag
för första gången på flera veckor PIGG!
Annars har jag gått som en zombie här.....zzzz!

Idag så ska det sista av julpyntet ner i kartongerna
har stått på matsalsbordet här i nån vecka nu.
Igår em fick jag en väldig spurt!...MEEEN? helt
plötsligt dyker det upp FLER tomtar och pynt....
Flickornas rum hade jag glömt!*minnet, det minnet*
Men idag så ska det bli klart och då ska här STÄDAS så
det står härliga till!*fniss*


Ni såg väl min snögubbs skylt här överst...
inhandlad innan jul med förhoppning att
det skulle hjälpa så att vi fick en VIT jul...
trodde jag jaaa*hur dum får man vara*
Men så inatt...har det dock inte snöat (nu kan det ju
liksom kvitta...totalt. Kommer väl i mars när man
minst av allt vill ha den!) men varit väldigt
kallt för våra breddgrader räknat sett.
Så jag ut med kameran för att "fånga" rimfrosten
på bild. Det är väldigt vackert! iaf för mina
trötta ögon. Vi har ju liksom höst annars
fastän vi har kommit till januari!

Ang mitt fall som några har frågat om det blev
värre än vad jag först trodde....och det blev
det. Mina bäcken fogar som är lite uppluckrade,
har ju foglossningar trots att det är 8 år sedan nästa
lördag som jag födde yngsta tösen!
Dom fick sig en rejäl smäll så det har värkt på rätt
så bra...men peppar, peppar...senaste dagarna
har varit smärtfria.*skööönt*


Nähä....nu får jag sluta att babbla! jag är ju som ni
vet vid det här laget världens tjötmoster!*tihi*
Nu tänkte jag ta mig en sväng runt till er andra
för att se hur ni har det.
Har ju varit ut lite och smugit hos er men inte lämnat
många kommentarer, så jag vet ju
att många av er har världens energi och
pysslar och donar! Ni gör så mycket fint!
***

TACK snälla för alla goa kommentarer och mail jag fått!!
Förlåt mig att jag inte har haft orken att svara
alla ännu...men jag hoppas*håller tummen*
på att det ska ha vänt här nu...både för Snuttans
skull och min...och även övriga familjen....maken och lillsnuttan,
som ju naturligtvis blivit drabbade av en trött och ledsen
dotter och mor.
Men nu är det helg! så nu ska här fixas och donas,
ätas och mysas helgen lång!
Baaara vi fyra allena!

****
Ha en skön helg alla kära vänner!
***
Over and out! från Tjötan.

23 kommentarer:

  1. Hej! Kul att du är tillbaka! Kram Christa

    SvaraRadera
  2. Hej min söta Ulle bulle fogrulle.

    Bra att du tar det lugnt. Man behöver inte svara alla alltid, vet du. Man älskar dig ändå. Glöm inte det!

    Nu är du rädd om dig, säger Stina...den Store! Haha...

    Puss

    SvaraRadera
  3. Nu har jag hittat hit till dig från Stinas blogg. Vill bara tala om att jag tycker du har en jättefin och trevlig blogg och du visar så många fina bilder.

    Hoppas din äldsta dotter har återhämtat sig och är bra igen och kan gå till skolan. Man blir ju så fort efter om man är borta för länge.

    Varje sommar är jag vid Hallandskusten. Där är så fint och en sommar utan besök vid kusten (sedan 40 år tillbaka) blir ingen riktig sommar för mig.

    Fortsatt lycka till med din fina blogg.

    SvaraRadera
  4. hHj goa vän!!
    det gör mig ont att ni har det tufft i familjen.. allt annat blir betydelselöst.
    Nu hoppas vi på att det blir bättre eller hur.. Tänker på er!!

    Stor kram
    Ann-Catrin

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!!

    Var rädd om dig - alltså ingen stress över att du inte orkar blogga. Själv har jag också legat lågt. Hela familjen har legat sjuka i influensa... och hemmet ser ut som en enda stor näsduk.
    Här står också julgrejer på borden och ska packas ner - vilket är lika med noll att blogga om. Eller ska vi ha en tävling om vem som kan ha julen kvar längst??? ;D

    Var rädd om dig och de dina!!

    Stora kramar, flera stycken!!
    Willewira

    SvaraRadera
  6. Så trist att du gick och trillade, och att dottern inte heller mår bra...hoppas det blir bättre snart..!

    Fina bilder!

    Var rädd om dig!

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  7. Vad kul att höra av dig igen. Och att din snögubbe inte hjälpte är ju inte mycket att säga om. Bor vi i södra Sverige så är det liksom inte läge för snö numera. Men det var himla söt, hi, hi.
    Hoppas att dottern snart piggnar till igen. Är så jobbigt när dom inte får vara friska.
    Önskar er en skön helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  8. Hej goa Smulan!

    Åh vad ledsen jag blir när jag läser att Lill-Smulan (J) mår dåligt..ge henne en jättekram!

    Snö ja..det blir väl inte nåt av den varan denna vinter tyvärr...

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  9. Började just undra vart du tagit vägen. Det var ju tur att du fortfarande lever, *s*. Så tråkigt för din dotter, men skönt att hon är på bättringsvägen. Det är ju välidgt många som är dåliga just nu. Nu hr snön precis försvunnit här och julen är över så då behöver den inte komma tillbaka tycker jag.

    Ha en bra helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  10. Hej på dej vännen min :o)

    Tack för din supergulliga kommentar. Jo, jag har varit förkyld sedan i julas. Så jag har fått nog nu. Men ditt trolleri kommer säkert att bota mej :o) Det blir nog bra snart. Bara kylan ger med sig ska jag UT i friska luften.

    Så tråkigt att dottern inte får vara pigg o kry. Det är så jobbigt när barnen inte mår bra. Förstår att du bär det tungt på dina axlar. Och så har du ju ditt eget också så det måste vara tufft för dej.

    Hoppas du kan hitta roliga saker att göra lite då och då. Sånt som ger dej energi och som väger upp mot allt det andra. Det är jätteviktigt. Jag tänkte aldrig så tidigare. Men nu gör jag det. Och har insett hur viktigt är.

    Det är oftast småsaker men det gäller se dem och hitta glädjen i dem. Jag tittar upp mer numera och framåt och åt sidorna också för den delen :o)

    Hoppas och önskar att jag kan förmedla vidare till dej vad det är jag menar och känner. För det är lite svårt för mej att beskriva.

    Det viktiga är att du inte glömmer dej själv. Titta innåt och hitta dej själv. Det som ger dej lugn och harmoni. Det är den viktigaste starten för att börja må bättre. Önskar dej det så mycket. Du får det av mej om jag bara kan ge dej det :o)

    Du behöver inte vara orolig över ditt bloggande. Vi väntar på dej och förstår. Det är jag säker på att många fler än jag gör.

    Gnistrande snöflingor & Goa kramar till dej!

    Monika

    SvaraRadera
  11. Krya på Er..blogga hinner du sen....ta hand om barnen..de är små så kort tid....Kram Jeanette

    SvaraRadera
  12. Stackars dottern...nej det är sannerligen ingen rättvisa när det gäller hur man mår...håller tummarna för att det blir bättre! Mitt liv har varit stressigt så jag har inte heller hunnit med bloggen eller att hälsa på er andra...vilket jag älskar att göra...inte bra när man inte hinner med det som ger energi!

    Jag tänker på dig och de dina...låter skönt med en helg för bara er fyra!
    Kramar,
    Bella

    SvaraRadera
  13. Så himla tråkigt att ni inte får vara pigga, men nu lät det tack o lov som det går åt rätt håll! Var rädda om varann!
    Njut av helgen!
    kram och styrkestrålar till dig vännen!
    nina

    SvaraRadera
  14. Hej vännen!

    Jodå, helgen har så här långt varit lugn & skön..! Jag åkte en runda med mamma & pappa efter lunch, i deras Morris från -68, mysigt...sedan spelade vi kort, fikade, spelade lite mer kort, sedan åt vi faktiskt Julmat nu på kvällen + Ris a´la Malta till dessert...inte så dumt!

    : )

    Jag mår LITE bättre...blev helt enkelt för mycket elände med "M:s" död, i synnerhet sättet hon dog på (hon ramlade i badrummet bara 39 år gammal...)

    Jag tycker också att det är fantastiskt hur nära man kan komma människor via internet, jag tycker också att de känns som RIKTIGA vänner..!

    STOR kram från Jenny

    <3

    SvaraRadera
  15. Käraste tjötbullen min!
    Fy vad ledsen jag blir när jag läser ditt inlägg idag. Det är så himla synd om snuttan din! Man blir ju så arrrrrrg när de små inte får må bra, springa omkring och vara totalt ovetande om smärta. Ge henne en massa kramar från mig!!!!!

    Ja du, mitt överkast är nästan klart, bara nästan. Trodde att jag skulle fått sytt klart det idag, men min älskade pappa hamnade på sjukhus igår, så jag har varit uppe hos honom. Tar resten i mail, vill inte heller basunera ut allting här i cyberspace!

    Men i morgon har jag tänkt mig få klart överkastet, och då blir det kanske en liten bild i bloggen, vi får väl se.

    Nu ska jag gå och spela spökspelet med Cajsa, Simon och Roger. Andreas ville inte vara med, tråkmåns till 17-åring!! *fniss*

    Ha en riktigt härlig kväll och resten av helgen. Ta hand om din familj riktigt mycket och mys i stora lass.

    Love you back, honey!

    Stor bamsekram

    Lotta

    SvaraRadera
  16. Hej vännen! Hoppas din helg blir riktigt, riktigt skön - och att ni alla kryar på er!!!
    Det är så jobbigt när ungarna är sjuka, man vet inte riktigt hur man skall vända sig...

    Och visst är det trist utan snö, har utfört mina dagliga snödanser utan större framgång, måste vara fel på korreografin eller nåt...Men en vinterfrostig trädgård är också så himla fin på sitt stillsamma sätt. Allt bara sover och väntar...

    Härligt att du är tillbaka:)

    Jättekram till dig! M.

    SvaraRadera
  17. Hej Ullrika, hoppas att båda nu får sova och att din flicka kommer att må bättre snart. Vet precis hur det är när barnen mår dåligt på nåt vis, man tappar lusten totalt för allt annat och man önskar att man kunde byta smärtan med dom. Jag har två flickor jag med och vet hur jobbigt det kan vara.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  18. Vila nu gumman! Det behöver du.
    Själv är jag dödstrött. Men jag ska väl ta en kvällstur med koblajan i alla fall.*pust*
    Vill du följa med?;-) Puss

    SvaraRadera
  19. Barnen går före allt..så är det bara.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  20. Vilken vacker blogg du har! Jätte fin! Hit kommer jag tillbaka. :)

    Hoppas att ni blir bättre nu!
    Blir pigga och alerta :)

    Ha en jätte bra helg.
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  21. Hoppas att allt löser sig till det bästa!
    Lena lENJANGEL

    SvaraRadera
  22. Hejsan Min Vän! Vad skönt att höra att det är på bättringsväg!! Fy bubblan det är verkligen inte roligt när barnen blir så sjuka man skulle ju kunna göra vad som helst för att byta med dem. Jag plockade bort mitt julpynt för dryga veckan sedan men hiihihi upptäcker små gröna grankvistar och vita tomtar lite här och var fortfarande... trots att vi bor i ett ganska llitet hus. KRAM Petra
    www.romantiskahem.blogspot.com

    SvaraRadera
  23. Alltid lika roligt när du tittar in hos mig!

    Nu har mina gardiner kommit och dom hänger på plats.Blev riktigt nöjd.
    Åh korset som du såg hos mig,har jag pillat ihop själv.

    Men vad tråkigt att lillflickan inte mår så bra!Men jag hoppas att allt snart blir bättre.
    Ta den tid du behöver för dig och din familj vi andra finns ju här ute och väntar.Och blir alltid lika glada av ett inlägg från dig.

    Ha det så gott vännen
    Kramar från mig
    Heléne

    SvaraRadera

Blir så glad för en liten hälsning!

Välkommen Åter!