torsdag, januari 8

Oj vilken vurpa det "bidde"...!

NU ÄNTLIGEN!! kom den mycket efterlängtade snön!
Började snöa tidigt i morse och allt blev
så vackert vitt....riktigt drömlikt!
Det är väl knappast någon som missat
att jag har önskat mig snö här...*hrmm*.

Fick t om med mig lillsnuttan så att vi
GICK till skolan...
HURRA det var ju snö, så då var det
inga problem att vandra den lilla
korta biten till skolan.Meeen varför ska man motionera för?
undrar jag så här lite i efterhand...hmmm,
hann inte gå halva vägen innan Mamma
låg på gatan, raklång!*tihi*
Lätt att skratta i efterhand...när ingen
större skada är skedd....men fy attans
vad ont det gjorde!
Kunde ju slutat värre, men önskade
nästan att jag kunnat se mig själv
när jag stöp! som tur var så klarade sig
lillan med bara ett litet slag på knät....
resten av henne landade mjukt...
nämligen på Mamma!!*fniss*
Men säg den lycka som varar...........................
vid middagstid började det att töa, och
i kvällningen var all snö borta!!
Så nu är vi tillbaks till barmark*suck*.
***

Nu kommer ni väl alla att spy över mig...*urk*
men bara liiite jul till....sen är den borta även
här i Änglahem....
bara granen som står kvar och tronar i ett hörn...
alldeles alena - den stackaren...
Kransar som jag gjorde innan jul,
halmstomme med band och
lite pärl"studs"....och liten pippi.
*
Sen måste jag bara få visa lille snöman!
Såg den i en inredningstidning häromdagen
och kom då på ...att han har jag ju inte visat!
Han har stått i lillans rum denna jul.
Hittade honom i en lampaffär här i närheten
förra året och då var han nedsatt med
halva priset för att han saknade
några prismor på "klänningen".
Och det var redan innan advent var slut...
hade tittat på honom innan...men ibland är
man (läs: Ulrika) liiite snål.
Vilket rimmar konstigt med någon
som har silar i händerna*fniss*,
Det bara strilar genom fingrarna*hihi*.
Men visst är han fin!
Fick bli kvällsbelysning, han kom inte
alls till sin rätt i dagsljuset.
***


Om vi inte "hörs"....så önskar
jag alla ni härliga tjejer en
Underbar helg!

KRAMAR!

29 kommentarer:

  1. Hej!
    Gillar verkligen din blogg!
    Välkommen att hälsa på och tycka till hos mig på min blogg angelhair.

    Kram Jeanette Ström

    SvaraRadera
  2. Ja du kan verkigen du. Det var ju verkligen tur att det inte blev värre än det blev. Kunde ju ha gått riktigt illa. Här har det också snöat mer idag. Vill inte ha någon mer snö. Vill ju bli av med den nu. I kväll är det i alla fall plusgrader.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  3. Här fick vi också njuta av snön en kort stund i dag innan den försvann igen. Vilken tur att du och lillflickan inte slog er så mycket. Det är lurigt när man inte ser halkan under snön. Snömannen är jättefin,gillar dina kransar!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  4. Hej Hej! Så roligt att hitta och titta kring hos dig. Du bjuder på massor av vackra bilder.
    Hoppas att du inte ömmar allt för mycket efter fallet.
    Må gott Hannah

    SvaraRadera
  5. Go morron min lilla isprincessa.....*LER*

    Men vilken tur att du klarade dig oskadd....huvva det är ju sååå pinigt att bara drata omkull så där.För att inte tala om vad ont det gör.

    Vi hade oxå snö igår på fm.Synd att det försvann lika fort igen.Barnen var överlyckliga en stund.Skulle ut redan kl 6 på morgonen...hihihi...men de fick snällt vara inne.....vi är döförkyllda hela familjen ju.Maken har klarat sig ganska bra...å tur är väl det annars dör han väl på kuppen...*LER*

    Underbar lampa du köpt!!!!

    här silar pengarna eller sinar kanske.....ååå nu är det lååångt till lön igen...huvva men på nått sätt så klarar man sig alltid.

    ah det bäst min lilla goding där1
    Kramizz nilla

    SvaraRadera
  6. Hej
    Hoppas att det inte ömmar lika mycket längre. Visst är det härligt med snö, allting blir mycket ljusare.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Visst var det härligt med en dags snö. Här är rena isgatorna nu. Lite lurigt när jag är ute med mina två stora hundar. Blommar snödropparna hos dig ännu? Här har bladen kommit upp 3-4 cm - men så står dom också ute i trädgården och inte vid någon vägg.
    Ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Åhh, vilka underbara bilder du visar. Vilken tur att det gick så bra när du ramlade.
    Ha, en trevlig kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej hopp Ulrika!
    Här var också glädjen över snön relativt kortlivad men oj...vad isen som sedan lade sig har varit svår att hålla balansen på...har ju hund så man vet aldrig så noga vad man travar på under kvällspromenaden...
    Önskar dig också en skön helg!
    Ps Gullig tomte och krans!
    Varm kram,
    Bella

    SvaraRadera
  10. Hej Ulrika!

    Aj, aj aj .....tur att det gick bra....

    Tycker bara att det är kul att du visar lite jul i dina bilder....vackra kransar du gjort...

    Här har vi plusgrader....det har kommit några vita fjun som ligger på marken...men det är nog bara för en liten stund innan det blaskar bort....

    Ha´en bra helg!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  11. Vår snö försvann i ett nafs i förgår. Det blev i stället glittrande glatt ute och det var med livet sominsats man gick till jobbet igår. Usch. Inte mitt favoritelement. "Det är bara att gå som vanligt" säger gubben. Jo pytt!!
    Trillade när sonen var i 3-årsåldern och det gör fortfarande ont i svansis emellanåt, ha, ha.
    hoppas ni får en skön helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  12. Vilken vacker trädgård du har!

    Själv la jag mig platt på bron - till makens stora förskräckelse - han trodde han skulle bli tvungen att stå i butiken.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  13. Vackra vintriga trädgårdsbilder!!! Nu är det väl grönt igen?
    Fin krans du gjort! "gubben" är jättesöt!
    Trevlig helg!
    kram vännen!
    nina

    SvaraRadera
  14. Vilket fint hem du har. Ja, att halka klarade man ju av lätt som barn men nu så känns det som man går sönder. Fort upp och titta att ingen såg oavsett hut ont man har=) /Sara

    SvaraRadera
  15. Så härligt det ser ut med snön...äntligen har du fått den :) Tur att det gick bra fast det blev en vurpa.

    Du visar så vackra bilder från ert hem..ja, ett riktigt änglahem.
    Kram från Gunilla

    SvaraRadera
  16. Jippi, Plejka är på gång igen! Fast tja, en och annan vurpa blir det på vägen ibland ;-)

    Vad glad jag är att du fortsätter att blogga, goding!

    Kram!

    Karin

    SvaraRadera
  17. Vilken tur du hade....för det är fort gjort att man slår sig illa.
    Synd att all snö for bort så fort för det är verkligen vackert med den.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  18. Men din lilla vimsmaja! ;o) Tur att det gick bra!

    Du har något att hämta hos mej!

    Kramisar & Pössisar :o)

    Monika

    SvaraRadera
  19. Nyfikna är vi allihopa, allihopa..inte är du någe´hemsk för det heller..jag är minst lika nyfiken som dig! Du det lät inge vidare med vurpan heller...hoppas det inte blev värre dagen efter, det brukar ha tendens att bli det..iaf för mig, tyvärr!

    Synd att snön töade bort..här har det töats idag, men vi har fått haft snö VÄLDANS länge nu..hoppas din helg varit bra!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  20. Vilken tur att du inte skadade dig! Det är lätt hänt när man faller omkull så där... Men det var ju snö, så du kanske föll mjukt.
    Vi hade också snö förra veckan, men nu är det borta igen. Och idag är det grått så in i vassen... Idag längtar jag vrekligen efter vår... och måndag är det också! Nåja det kan ju bara bli bättre...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  21. Hej Ulle-gulle Änglago!

    Försöker upparma lite krafter ur influensans gyttja för att besöka lite bloggar och skriva lite hälsningar.
    Det är knappt kan jag säga, men det går med viss möda.

    Som sagt, här är vi slagna hela familjen. Helt otroligt!!
    Får hoppas att det går över lika fort som det kom.

    Så vintervitt det får vara ibland, tyvärr får det ju inte ligga så länge. Det är sorgligt.
    KOmmer ihåg de långa vintrarna som barn. Men de är ett minne blott.

    Fina juleting bjuder du också på. Gillar tomten. :)

    Sköt om dig vännen!
    Jag ska gå och samla kraft nu...
    Kram
    Willewira

    SvaraRadera
  22. Hej Ulrika
    Såå vackert med snön ... här är allt borta nu :-((
    Rolig tomte också.
    Önskar dig en god fortsättning på det nya året!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  23. Hejsan! Har varit lite frånvarande från blogglivet ett par dagar! Livet är lite tungt just nu och så har jag åkt på något influensa aktigt....
    Men kära nån människa , gå och ramla så där ! Kanske att det skulle vara läge med broddar ???
    Jag ramlade i våras , backade mot en sten och ramlade baklänges och slog huvudet i en bil(stog på jobbparkeringen och tog en välförtjänt cigg) !!! Det är läskigt att ramla som vuxen , jag höll på att dö ...nästan!

    Ja du det kan bli en del cigg under en promenad , det bästa är att gå med stavar för det ser ju urlöjligt ut att behöva ha 2 stavar i en hand och cigg i den andra ....så jag brukar ta stavarna (typ 1/ kvartal....)
    Ha det bra !
    Kram Stina

    SvaraRadera
  24. Hej min lilla snuttegurka.... Visst ser det juvligt ut när snön ligger vit och solen bländar å allt känns ljuvligt!!!! jaaa, men inte längre här iallafall,,, regn å rusk,,, Grrrr!!!!!

    Hoppas att allt ä bra,,, å med tjejerna oxå... Många kramar josse

    SvaraRadera
  25. Hej gulletjejen!

    Nämen oj, du måste ta det försiktigt! Halt väglag är inget att leka med!!! Hoppas att du inte fick alltför mycket blåmärken.

    Här pendlar vädret mellan minusgrader på nätterna och 6-7 plusgrader på dagarna. Och igår kväll regnade det, så det är härligt dyngigt och slaskigt ute. Typiskt skånskt vinterväder med andra ord. Tänk om vi kunde ha det som Bodil har det!!!

    Jättesöt tomtegubbe! Han skulle man ju vilja ha uppe mer än bara till julen. Och vad gör väl det om han saknar lite prismor! Han är ju ursöt!

    Här hemma sys det just nu lapptäcke till vår dubbelsäng, och det blir i riktigt ljusa härliga vårfärger. Hoppas på att bli färdig med det i kväll. Får väl se hur trött man är när man kommer hem från jobb. Skulle varit skönt med lite lediga dagar, har ju nästan glömt bort hur det var att vara ledig till jul. Tänk vad fort minnet tryter på en!

    Ha nu en riktigt härlig dag, och ta det lugnt i trafiken!!!!

    Bamsekram
    Lotta

    SvaraRadera
  26. HOPPSAN att rusa omkring i ishalka är inget att rekommendera.
    Här fick vi ett efterlängtat snöfall idag ovanpå vårt istäcke... nu går jag mest och gruvar mig inför torsdagen då jag sett att vi ska ha 24 minusgrader...huuuuu och jag som jobbar då blir det ju ingen som är hemma och eldar fy sjutton...Ja ja...det går ju att använda element också, men i vårt gamla dragiga hus håller de inte riktigt värmen.

    Här är all jul borttagen sånär som på någon som jag kan ha glömt, ibland kan man ju hitta julpynt i februari på något undanskymt ställe...kan ju bara betyda att man har gjort något roligare än att städa:-)
    Ha en skön vecka!
    /Lea

    SvaraRadera
  27. Tjoohooo min söta! Hur mår du!
    Kramis

    SvaraRadera
  28. Godmiddag Ulrika!!
    Hur står det till i Änglahem? Ont i rumpan efter vurpan? Idag lyser solen här från en nästan klarblå himmel. Så skööööönt! Igår kunde jag knappt se grannens hus för allt dis. Alltså vad är det för vinter??? Du har väl också lite tidiga lökväxter som har tittat upp. Såg för någon vecka sedan att snödropparna var på god väg. Vad jag längtar!
    Hoppas att är bra med dig.
    Stora kramen

    SvaraRadera
  29. Hallåj på dej goa "trillapårumpan Fia" ;o)

    Du slog dej väl inte värre än du först trodde när du skrev det här inlägget? Känner en viss oro i magtrakten över dej. Hur har du det med allt? Hoppas verkligen det är OK!

    För mej blir det bara korta stunder lite då o då här vid datorn.

    Har tänkt på dej nu i flera dagar så jag kände att jag bara var tvungen skriva lite mer till dej än dom där korta orden tidigare under detta inlägg.

    Femtielva kramar :o)

    Monika

    SvaraRadera

Blir så glad för en liten hälsning!

Välkommen Åter!