tisdag, januari 27

Mamma...du är ju tokig du...

Hopp...sånt får en höra i detta hus.*fniss*
-Vad menar du gumman?, frågar Mamma.
-Jamen...du ändrar dig och har dig...
nu målar ni golven vita! innan var
dom ju bruna. Flyttar om möblerna...
jaaa...ändrar dig väldigt mycket, säger en
fundersam liten 8-åring.
-Tycker du inte det blir fint?, frågar Mamma
försiktigt sin lilla tös.
-Joooo...men du ändrar dig VÄLDIGT mycket!
anser tösen.

*

På tal om förändring så ser det ut så här i
köksfönstret just NU!*tihi*
Syr nya gardiner till köket just nu,
än så länge är det JULgardinerna som
hänger kvar*gulp*.
När de kommer upp så ändras det säkert
om i fönstret IGEN!*hihi*

*

Maken min tycker att det köps för mycket
växter i detta hem...förstår INTE vad han
menar...Växter är ju bra för syre-
sättningen i luften ju...!


Men ok...det kanske blir lite mycket ibland...
Så härom dagen köpte jag lite fusk
på Blomsterlandet.

Och så här blev det.
Behöver ju inte tänka på att byta vatten iaf*haha*
*


Köpte mig en liiiiten söt lampa hos min goe
antikfarbror, fast ännu sötar blev den
med lite vitfärg på.
(Ursäkta suddig bild)
Syns bättre om ni förstorar den...
Vill ha lite belysning i mitt stora vitrinskåp,
sladden behöver fixas först...och eftersom maken
målar golv och lister på ledig tid...så vågar*hrmm*
jag inte komma med en sådan här liten
bagatell mitt i alltihop.
Så bild från skåpet får ni se senare.

*


En liten nalle har flyttat in under en mini
glaskupa tillsammans med en ros.
*

Tack snälla ni som tänker på oss!!
Det börjar ordna upp sig lite nu för Storsnuttan min,
nu somnar hon i tid på kvällen (peppar, peppar)
utan en massa tårar och oro...
så nu blir det lite nattro i huset.
Vilket ju då medför att jag orkar mer.


Har smugit runt här lite hos er andra,
men lämnat väldigt lite spår efter mig.
Både orken och lusten har inte riktigt infunnit sig,
men förhoppningsvis håller ron i sig hos min älskade tös,
så jag hoppas bli mig själv snart igen...

HA EN FIN VECKA!
Kramar, Ulrika




Oooops....har fått Awards som jag inte visat ännu,
kommer snart....

23 kommentarer:

  1. Puh....skönt du lever...*LER*
    Tänkte det värsta ett tag....men så vet jag att TOKAN reser sig alltid..

    Underbara bilder från ditt hem.Sitter oxå å syr nya gardiner.Fast har ingen som helst lust till det.jag å symaskinen går inte alltid ihop...hhiiihihi..men skam den som ger sig.

    Växter kan man aldrig få för mycke av...hälsa darlingen det...hihi...
    Lampam är ju bara såååååååååå fin.Själv håller jag på att måla om skomakarlampors guldiga feste....är man klok eller är man klok.

    Det är ju bara sååå roligt att ändra om lite hemma.Det är väl det livet går ut på..*BLINK* ???

    Skönt att lill TOKan mår mycke bättre nu!
    KRama från mig.

    Kramelikram
    Nilla

    SvaraRadera
  2. Hej

    Vilka fint hem du har.

    MVH CARINA

    SvaraRadera
  3. Jaa...vad fint du har det gummilumman!
    Hoppas att det håller i sig nu för lillan där.
    Tycker så synd om henne...lillkråkan.
    Ha en bra dag nu Ulle bulle tårtrulle.:-) Puss

    SvaraRadera
  4. Vad menar han!!!!!För mycket växter,vad betyder det?????????????????????????????

    Det kan aldrig bli för mycket fniss.............

    Du längtar säkert liksom jag att få påta i jorden.
    Åhhhhvilken lycka känner vi då!!!!DEN ÄR OBESKRIVLIG.Ha det gott vännen!Hoppas att allt fortsätter på den fina vägen för tösen din!!!!!

    Ha det så gott!
    Du ska veta! Om du har vägarna förbi så väntar dig kaffet i min bästa hörna!

    Många kramar
    Heléne

    SvaraRadera
  5. Hehe, sånn får man høre her og! :-) Så fint du har det hos deg! :-) Kjempefin den lille lampen! :-) Ha en fin kveld! Klem-Mia

    SvaraRadera
  6. Hej Vännen!!
    skönt att höra att Jonna mår bättre..

    Det vore jätte trevligt om du kom och hälsade på hos oss..Du är alltid välkommen..Just nu är mannen och Joel sjuka..men så fort vi är frisk aså kan du komma ..
    kram anna

    SvaraRadera
  7. Tjabba tjena hallå ullis gullis!

    Jätteskönt att höra att lillstumpan har det lite bättre! Det är inget roligt alls när de små inte mår bra! Håller tummarna för många sköna lugna nattimmar för hela familjen.

    Så, du får också såna kommentarer! Sånt har jag hört massor av här hemma, men nu har nog familjen gett upp och insett att sån är jag. Här flyttas det på saker och maken vet aldrig hur hemmet ska se ut när han har varit ute och rest. Vadå då - jag måste ju ha nått att göra!!!!

    Jättesött i ditt köksfönster! Gillar din lilla hylla eller kakfat eller vad det nu kan kallas. Jättefint med blommorna!

    Och din lampa är ju supergullig, riktigt shabby chic! En sån skulle jag med vilja hitta på någon loppis! Får nog ge mig ut och leta. Fast jag undrar när jag ska få krafter till det. Är helt slut när jag kommer hem efter jobb, har massor att göra just nu, och halva styrkan sekreterare är sjuka. Men det är bara till att bita ihop och jobba på. Det är bara det att jag börjar känna av mitt diskbråck i nacken och det skrämmer mig. :-(

    Nä, nu ska det inte gnällas. Det kunde vara så mycket värre, det kan det ju alltid!

    Massa kramar till dig, du starka härliga kvinna!

    SvaraRadera
  8. Samma bekymmer här med..mannen tycker att jag med köper mycket blommor..kan man köpa för mycket blommor? Tror inte det..
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Min son sa -"Ska du måla hela huset vitt eller?" Visst är de söta de små... Gröna växter är ju kanon för luften att inte våra män förstår det?? kram sari

    SvaraRadera
  10. Du har det så fint vännen..!

    : )

    TACK för din kommentar...ja ibland fyndar jag rejält, men ofta tycker jag att loppisprylar kostar alldeles för mycket, sedan vill man gärna få lov att pruta också, det hör ju till tycker jag...

    Inget har förändrats till det bättre här hemma...känner mig väldigt frustrerad på grund av detta..!

    Ta hand om dig!

    STOR kram från Jenny

    <3

    SvaraRadera
  11. Hej Ulrika!
    Tack för din kommentar! Skönt att det börjar ordna upp sig för din tös. Det är tur att vi har växter så här års, det behöver man.
    Kram Frida

    SvaraRadera
  12. Så skönt att hon börjar komma till ro, snurpan. Förstår att det är jobbigt för er.
    Vad menar gubben? Hmm. Men fuskisarna var jättefina! Du har det så fin UlleBulle!
    Må så gott vännen!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  13. Du har ju visst energi. Vad är gardinsömnad då?! Tror att min tog slut när helgen var slut eller behöver man veckan för att ladda upp till helgen? I kväll blev det bara att ligga på rygg i soffan och halvsova. Så skönt att höra att det just nu är lugnt hemma hos er. Så 8 åringen tycker att du ändrar dig mycket, vad kan hon ha fått det ifrån, *s*?!

    SvaraRadera
  14. Visst är det så att man är lite galen...som möblerar om...och om...och om igen...men bra blir det hela tiden...och vitare och vitare förstås! Och gubbarna våra får då renovera och fixa...jämt ...hela tiden! Ser så fint ut hos dig!
    Blir så glad när jag läser att din dotter mår bättre...så skönt!
    Kram,
    Bella

    SvaraRadera
  15. Hejsan!
    Skönt att hon mår bättre nu ! Det är så jobbigt när ens barn mår dåligt .....
    Min äldsta son sa ofta när han var yngre -...-Mamma , nu har soffan stått på samma ställe en hel vecka ! Ska vi inte möblera om snart??? Han älskade att möblera och ändra när han var mindre , men det försvann när han blev tonåring . Men han får lite återfall så förra veckan så startade han ombölering i sitt rum kl 23,00 på kvällen!!! Den lilla sonen är totalt ointreserad , ser knappt om jag har flyttat om någon möbel!!!

    Klart att man måste ha en massa växter ! Annars kan ju luften bli så dålig hemma att man kan dö!! Eller hur??
    Ha det så bra Kram Stina

    SvaraRadera
  16. Känn inte tvånget att svara på kommentarer , då blir det inget roligt !!!!!!!!!
    Kul med din dotter , mina barn tycker oxå jag är knasig , varför köper du bara gamla saker hela tiden ;-)
    Vi trivs jättebra , och har acklimatiserat oss bra här tycker jag . Barnen trivs som 17 , det enda negativa är väl att jag inte hittar ngt jobb :-(
    Men det kommer väl de med , annars får jag väl hitta på ett !
    Ha det gott nu !
    Kram/Lotta

    SvaraRadera
  17. Hei!
    Takk for besøket inne hos meg! Ble så varm om hjertet da jeg så at du er hjemmemamma, det er jeg også, og det er så sjelden man treffer på en "kollega" =D
    Vi sees igjen!
    Klem

    SvaraRadera
  18. Men Ulrica inte visste jag att din storsnuttis var dålig.Har missat det, skäms på mej.Vet ju inte vad det är men hoppas hon mår bättre snart, vet ju hur jobbigt det är när de blir sjuka.Går ju än i dag hos nefrologen med min son sen han blev sjuk i maj.Så de tycker du ändrar mycket hemma :) i det här hemmet ändras det en hel del med. Finns alltid nåt man vill försöka göra bättre.Fina ranunklar du köpt de ser faktiskt riktiga ut.Lille nallen är så söt där i glasklockan.Sköt om dej min vän,kram Katta

    SvaraRadera
  19. Nädå...hahaha...jag ska allt skydda dig från koblajan. Hon KAN vara snäll också...men inte så ofta.*fniss*
    Puss

    SvaraRadera
  20. Hej min vän!

    Tack för dina alltid så underbara kommentarer hos mig och Matilda.
    Vad skönt att lillsnuttan mår lite bättre. Fy bubblans vad jobbigt för er alla. Kämpigt!

    Så fint du har gjort i fönstret..
    Visst ska man ändra och fixa och dona om det gör en glad. Alla kanske inte förstår men det gör ingenting.

    Här snöar det just nu.
    Matilda och jag sitter i soffan. Hon tittar på barn tv, jag har datorn i knäet. Gubben min är där uppe och håller på att bygga ett nytt skötbord till matilda.
    Man hör hur vinden viner, mysigt att vara inne.
    Vi är alla fortfarande i pyjamas och kommer nog att vara det resten av dagen.
    Mysilimysigt.
    Ska kanske göra chokladbollar sen eller nåt annat smarrigt, onyttigt men så himla gott!

    Stor kram från Bodil och Matilda.

    SvaraRadera
  21. Tack o tack för din underbara hälsning hos mig, det värmde mig ska du veta! Inte behöver du skämmas för att du missat min dag!!! Gullegumma där!
    Kramis vännen!
    nina

    SvaraRadera
  22. Hej Smulan!

    "Skall du inte gå o lägga dig snart?" (maken) "-Mjooo, jag skall bara..." (mia)

    ...kolla liiite till, måste ju kika in till några bloggisar i alla fall :)

    Skönt att höra att J mår bättre *Bamsekram* till hennne!

    Du känns piggare också, nu skall du se att våren kommer med en massa härlig energi (och prunkande växter!) till dig..våren är ju DIN tid..men alla blommor och växter och trädgård som kommer igång..!

    Tror det är dags att börja göra mig i ordning för sängen..

    Kram goa vän!
    MIa

    SvaraRadera
  23. Tack snälla söta du, dina ord är som balsam för själen.

    kram Karina

    SvaraRadera

Blir så glad för en liten hälsning!

Välkommen Åter!