torsdag, januari 29

Symaskinshuv...

Ooops....höll på att missa denna....
kommer ifrån supergullia
Ullis
(fick ta denna här uppe ju, annars förstör
jag ju uppförstoringen av bilderna, det blir
ju så när man är virrig i huvudet!*suck*)

Hej mina gosingar!

*
Här är det lugna gatan igen, ett lite bakslag igår,
men nu är vi åter till ordningen igen*phuu*.

*
Nu när jag tillbringar lite tid vid symaskinen, kom
jag så på att jag inte visat min jättefina symaskinshuv
som jag köpte av
Ann-Catrin, Fint Hemma
i höstas. Det är hennes mor som sytt denna lilla
sötnos....
Hon är fenomenal på att hanters symaskinen!

Titta vilken liten söt "nåldyna/ros" som sitter överst.

Kolla in detaljerna! Hon tänker även på det lilla
Mor Ann-Catrin!
Har ni missat allt fint hon syr, så kika in på
A-C´s lilla bloggloppis!
***

Awards från Underbara bloggerskor!

Från the scrapbooking queen herself
Stina som har Stinas Sida
*
Från min goa norrländska som
verkligen är den som är kreativ!
Kolla in allt fint som
Monika tillverkar!
*
Från min kära vän Stina!

*
TACK snälla ni för dessa! Glädjen står
högt i tak när dessa tilldelas lilla
mesfisen mig.
PUSS!

***





Ha en bra torsdag!
Kramkalas!
Plejka


32 kommentarer:

  1. Hej

    Vilken fin huv till symaskinen. Jag håller själv på att tråckla lite men den där var otroligt vacker.
    Tack för en fin blogg.

    Ha en bra dag
    CARINA

    SvaraRadera
  2. GRATTIS till alla de fina utmärkelserna,
    de är du verkligen värd vännen!

    : )

    Så vackert överdrag till symaskinen,
    jag behöver sy ett till min också,
    men det blir nog inte fullt lika avancerat...
    är inte så bra på att sy nämligen..!

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Den damen kan verkligen sy. Skulle göra något sånt jag också - om man bara hade nån plats där symaskinen kunde stå!!
    Grattis till dina utmärkelser. Det är konstigt, man själv tycker aldrig att man gör något särskilt med sin blogg, trots det så uppskattas man av andra. Inte illa, hi, hi.
    Hoppas du har en bra torsdag. Här är den seeeeg!
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. Sicken fint sydd sak.:-)

    Jo, myom har jag haft, så livmodern är kastad.:-D
    Cystor har jag för jämnan, men det var inte smärtan.

    Här var det nära sprängning. Idag känns det inte så bra. Får väl ta en titt kanske.;-)

    Puss och Kram gumman

    SvaraRadera
  5. Så fint överdrag till symaskinen. Jag får väl se om jag kan knåpa ihop något till min, nu fick man ju inspiration.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Tack för din fina kommentar!Javisst blir man både nöjd och riktigt glad när man ser hur fint det kan bli med lite vit färg.

    Åhhh vad får man se här då,ett riktigt fint symaskinsöverdrag.
    Själv har jag bara ett i plast.Inte snyggt alls!!!!!

    Får väl se om jag lyckas knåpa ihop ett sådant fint jag med....

    Sist men inte minst ett stort grattis till alla utmärkelserna.Dom är du väl värd vännen

    Ha nu en fin fortsättning på kvällen

    Kramar
    Heléne

    SvaraRadera
  7. Hej gulletösen!

    Stort grattis till utmärkelserna! De är du så väl värd! Dina underfundiga små inlägg gör mig alltid så glad!

    Och vilken vacker symaskinshuv. Nu fick jag lite inspiration, hmmm, måste kanske och ta sy lite i helgen! :-)

    Ha en riktigt underbart gosig helg nu med familjen. Själv ska jag storstäda huset på lördag förmiddag tror jag. Dammråttorna anfaller nämligen snart, eller jag borde kanske kalla dom dammälgar eller nått, stora är dom i alla fall.

    Massa kramar
    Lotta

    SvaraRadera
  8. Grattis till utmärkelserna, mesfis vill jag inte hålla med om! Du ska vara snäll mot dig själv UlleBulle!
    Jättefint överdrag till symaskinen!
    Må så gott!
    kram goa vännen!
    nina

    SvaraRadera
  9. Hej vännen!
    När du har så där fin symaskinshuv finns ju risken att du aldrig vill ta av den...fniss...

    Det var visst 100 år sedan jag kikade in till dig.
    Har varken haft lust eller tid att blogga alls nu på ett tag....
    Va skönt att få läsa att lilla snuttan är lite bättre.
    I morgon ska jag o Kajsa åka in till stan på kvällen. Det är hindersmässa här...då förvandlas hela stan till en enda stor marknad i flera dagar.
    Ha en härlig helg!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  10. Hej där tjejen!!

    Vad du pysslar... målar golv, syr gardiner och allt möjligt. Har någon bitit dig där bak??
    Kan du säga vem det är så jag kan be om lite bett jag med?? ;)

    Jättegullig symaskinshuv! Kanske ska sy en jag också... fast jag har en plasthuv... det går ju sy en för att ha ovanpå den. Eller hur?

    Idag blir det ett kort inlägg... ska gå och sova nu. Är väldigt trött!!!

    Vi hörs vidare... Sköt om dig, var rädd om dig och tyck om dig! Det gör jag!

    KRam
    Willewira

    SvaraRadera
  11. Gomorron du halländska pärla!!

    hihihihi...nu blev du allt nyfiken....massa virkprojekt å sen lite nytt till köksfönstren.

    semla ja...du är välkommen på semlekrans.
    gjorde mig till igår för svärföräldrarna skulle komma på besök.Gjorde en semelkrans å så ringde dom å sa att dom inte hann komma.Så nu sitter nilla här med en krans helt i onödan...hiihhihiih..den får vi smaska på till Lets dance ikväll...hihihi..om nu inte du kommer påbesök tidigare...hihihihi

    undebar huv du köpt.en hejjare på att sy den damen.

    skönt att höra att lillan mår bättre.
    extra kramar från Tant Nilla!

    ha en strålande helg min tokrullebulleulle!
    Kramizzz i massvis!
    Nilla

    SvaraRadera
  12. Ja du Ulrika. Här är det så igenmulet som det kan bli. Meteorologen sa att det är genomtjockt med moln och det kan jag hålla med om. Vill ha lite sol nu. Så sköna dagar vi hade i början på januari med sol och kyla. Usch, man blir bara så trött av det här.
    Ha en riktigt skön helg du härliga kvinna. Förresten! du ska se att den där hortensian blommar i sommar, hi, hi.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  13. Jo du, när jag lär mig hur man ber om hjälp så är det nog 7 torsdagar i en vecka.

    Nacken är bättre nu men jag håller fingrarna korsade och garderar med värktabletter så att jag får följa med till Umeå i dag.

    Din symaskinshuv är verkligen fin en sån skulle jag verkligen "behöva" men jag orkar visst aldrig sitta vid maskinen nu för tiden.

    Ha en riktigt trevlig helg
    kram Karina

    SvaraRadera
  14. Hej goa vännen!

    Grattis till dina fina utmärkelser, du är väl värd dem!

    Sätt dig nu vid symaskinen och sy klart dina gardiner, snart är våren här.;)

    En skön helg önskar jag dig.
    kram Camilla

    SvaraRadera
  15. Grattis till alla dina awards!

    Men det var den vackraste symaskinhuvan jag har set!!! Och så gulligt med nåldynan där på toppen =)


    Ha en härlig helg! Kram Anita

    SvaraRadera
  16. TACK vännen!!!

    : )

    Önskar dig en riktigt fin & skön helg!

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  17. Joo...nästa gång blir det doktorn. Jag är faktiskt rädd att jag ska få den där smärtan igen. Annars brukar jag tåla mycket. Men den här gången lade sig allt. Så det blir akuten jaaa.:-)
    Hoppas att det är bra med er. Puss

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Du har en otroligt vacker blogg, så fint du har gjort.

    Å du! grattis till alla awarder!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Tack för titten!
    Hanna
    blommorifonstret.blogspot.com

    SvaraRadera
  20. Gratulerar till utmärkelserna! Det var en fin symaskinshuv du köpte! Själv har jag en ful plasthuv till min, får väl försöka knåpa ihop något jag med. Fast inte blir den då sådär fin!!
    Ha en trevlig kväll!
    Kram Anki med ny blogg

    SvaraRadera
  21. Så underbart vacker symaskinshuv. Har ingen på min så det kunde kanske vara något här också. Den samlar ju så mycket damm emellnaåt, *s*. Grattis till alla dina awarder. Det var inte några det heller , men så är du ju bäst också. Blir alltid lika glad när jag titttar in här.

    Ha en bra helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  22. Grattis till alla fina awards!!!

    Huvan var verkligen söt!

    Hoppas att du njuter av en skön helg! Kram!

    SvaraRadera
  23. Hej Ulrika!
    Grattis till utmärkelserna dem är du värd!Jättefin symaskinshuv, önskar att jag var bra på att sy.
    Hoppas du får en trevlig helg!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  24. Hallå på dig! Grattis till dina fina utmärkelser, du är värd varenda en!

    Guusikken vilket fint symaskinsöverdrag..måste genast in och titta vad det finns mer...

    Trevlig helg på dig!//Kram Linda

    SvaraRadera
  25. Ja visst är hon duktig, A-C´s mamma. Jag kikar in i webloppisen då och då, finns mycket fint där. :)

    Trevlig helg!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  26. Grattis Ulrika till alla vackra utmärkelser! Tänk så rätt de hittade! Det var en vacker symaskinshuva...hon är verkligen duktig...A-C:s mamma...så mycket det gör...symaskinen ser ju riktigt trevlig ut med den på!
    Kramar,
    Bella

    SvaraRadera
  27. Hej o tack för kommentar på min blogg. Ja visst är det gott med lite nattamat. Hur gör jag om jag vill adoptera den lilla droppen på din sida. Ha det gott/Eva

    SvaraRadera
  28. Hejsan!
    Vad fin....har man en sån fin huva så kan ju symaskinen stå framme!!! Nu fick jag något att tänka på....
    Jag har en utmaning till dig ...kanske inte den lättaste precis....
    Kram stina

    SvaraRadera
  29. Godkväll i stugan!
    Så många utmärkelser. Du är värd varenda en!! Hur är läget annars? I förra vecka tog jag en repa till Ullared. Gissa om jag blev lång i ansiktet. Stänger kl 18 utom torsdagar. Gissa när jag var där!! Kl 17.30. Man såg bara skosulorna på mig kan jag säga. Skall faktiskt ta en vända till dit ganska snart. Där är ju så lungt vi den här årstiden. Tycker du att jag skall komma och dricka kaffe? Det skulle sitta fint.
    Visst syr Ann-Catríns mamma fina saker. Har beundrat henne länge.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  30. Det var verkligen ett sockersött symaskinsöverdrag, hoppas den inspirerar till många stygn på maskinen. Grattis till alla awarder, ha en bra söndag och vecka, kram Katta

    SvaraRadera
  31. Hej Ulrika, tack kära du för din urgulliga kommentar hos mig, du är att go du.
    Klart du får sno mina idee'r jag blir bara glad om jag kan inspirera dig.
    Ojoj här haglar utmärkelserna ner ser jag, du är värd varendaste en.
    Kram hela dan /Ingela.

    SvaraRadera
  32. De var ju jättefina. Precis sådana jag vill ha. Får väl se om de finns på IKEA nästa gång jag ska dit då.

    Kramar Ullis

    SvaraRadera

Blir så glad för en liten hälsning!

Välkommen Åter!