lördag, februari 14

Ha en underbar...


Alla Hjärtans Dag!


Önskar jag er Alla!

****


Vann en tävling hos Stina i förra veckan, den var i
samarbete med Calimero, en nyöppnad jättefin
nätshop. Denna fina kryddburk var priset. Visst
är den fin!?



Ursäkta Usel bildkvalite!
*

Och inte nog med detta...häromdagen
dök denna jättesöta lavendelpåse ner i brevlådan,
också från Rara Stina


Är det ljuset som gör det så omöjligt att få
hyggliga bilder eller är det något med Hon som
håller i kameran?*hurmpf*

***

TACK alla snälla som skrivit kommentarer till mig,
som jag inte svarat på....har knappt suttit vid datorn
under snart två veckor...Joooo! det är alldeles
Sant!!*fniss*

Men sömnen i denna familjen är under all kritik!
och vem är det sover minst?....jodå...just det
MAMMA!
Upp först och i säng sist!
Går som i en ständig dimma...hjärnan
är alldeles ihopgörad!
Skäll nu inte på Maken min...han går
nämligen upp klockan 4 för att åka till jobbet
kvart över...två dar...helg...sen tre dar till,
så han är ju faktiskt ursäktad att han inte orkar
sitta uppe med dottern på nätterna, sen SKA
det ju vara Mamma...! Vilar på dagen, men det
är ju inte alls samma sak.

Varit på första besöket på Bup, ska dit igen...
dom har fått uppfattningen att det är något med
skolan som gör henne så upprörd.
Men vad?.............

Nu har vi ju sportlov här nere så nu ska vi
hämta nya krafter, jag och flickorna....
Hoppas att det löser sig snart, så att jag kan bli
mitt gamla "tokiga" jag igen!
****

Bilder på sovrummet kommer i nästa inlägg...
Lite mer helhetsbilder....
***
Ska gå ut ikväll och hälsa på så många av er som
jag hinner, medans resten av familjen
sitter bänkade framför Melodifestivalen...*suck*
Är sååå trött på alla delfinaler. Likaså
alla dessa Let´s Dance, Idol och allt vad dom
nu heter....När jag sätter mig framför
TV.n vill jag helst se en bra deckare, gärna
engelsk. Dom är bara bäst på denna genre!
***

Ha en fortsatt härlig helg!!
Kramar!

34 kommentarer:

  1. Hej!Det låter som du skulle behöva ta det lite lugnt, det är lätt och säga kanske. Men jag önskar dig en trevlig alla hjärtans dag./Eva

    SvaraRadera
  2. Håller med fullständigt! Engleska deckare är bäst! Årets melodifinal är pyton och jag längtar efter något nytt och skrattretande kul att se på tv!

    Vilken vacker lavendelstrut från Stina. Hon kan verkligen få till det snyggt. Och stort grattis också till den fina vinsten.

    Hoppas verkligen det löser sig med dottern. Ibland kan det vara bra att prova en ny väg. Kanske det här är lösningen. Önskar er verkligen det av hela mitt hjärta.

    Vila upp er nu och njut av lediga dagar.

    Stora kramen

    Monika

    SvaraRadera
  3. Melodifinal! Engleska! Fniss! Snygg stavning! Och jag som snart ska tjänsgöra som taxiförare! Hur ska det gå??? Hugaligen! ;o)

    SvaraRadera
  4. Oh, vad roligt att höra ifrån dig!!
    Blir så glad!!
    Är lite orolig att du sliter ut dig, men vad gör man när livet är som det är...
    Tänker på dig, vännen, och hoppas att det ska ordna sig med dottern.

    Var rädd om dig!! Och ett gott slut på Hjärtedagen!!
    Stora varma kramen skickar jag dig!
    Willewira

    SvaraRadera
  5. Tjabba tjena hallå härliga Plejka!

    Stort grattis till dina fina saker! Alltid roligt att vinna!

    Det gör ont i mig att höra att det är jobbigt hos er, när barnen mår dåligt mår man själv helt uruselt. Hoppas verkligen att det löser sig och att lillfisen få må bättre. Sänder massa varma kramar och tankar, och massa god energi till er!

    Själv har jag ont i mina armar och min nacke, blääää är vad det är! Var på både healing och massage igår, så vi får väl se om det hjälpte något.

    Ha en riktigt härlig söndag! Själv ska jag nog ta och dra täcket över huvudet igen!

    Kramisar
    Lotta

    SvaraRadera
  6. Men skolan? Va?
    Nu blir jag misstänksam här alltså.
    Kolla upp det där du gumman!
    Annars kommer jag och har förhör.
    Stackars goa lillan.
    Ta hand om er!

    Puss

    SvaraRadera
  7. Grattis till vinsten! Själv har jag beställt en jättefin kudde som jag visar just nu på bloggen.
    Hoppas det ordnar sig för er och er dotter!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  8. Så mycke kul av brevbäraren. Skulle också vilja ha...
    Du har en utmaning inne hos mig!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  9. Hej vännen, länge sen! Jo du, jag kikade bara lite, lite, lyfte nästan inte ALLS på locket, och blev så glad för din hälsning:D *fniss*. Härligt att du är tillbaka! Kram på dig!

    SvaraRadera
  10. Vilken tur du har som gått och vunnit. Söt lavendelstrut som damp ner i brevlådan oxå. Inte kul när barnen inte mår bra. Hoppas det ordnar tillsig för er. Tack för alla fina ord du skrev hos mig. Ha en bra ny vecka nu.
    Kramis Mamma C

    SvaraRadera
  11. Hejsan!
    Å så jobbigt att ni inte får sova....hoppas att dottern får hjälp med vad som har blivit tokigt . Du ska se att det löser sig snart ....
    Vilken fin vinst !!! Lyckliga du (den var du värd)
    Sköt om dig och ha det så bra du kan!
    Kram stina

    SvaraRadera
  12. Hör av dig när du vill, du Ullis Gullis.:-) Kram

    SvaraRadera
  13. Hihi Ullebulle räknade du ut det där alldeles själv? Med hissen menar jag ;)
    Kul att du ger dig till känna. Förstår att det är tufft för dig! Blir det inte bra med din flicka? Kul att du vann hos Stina gånger två nästan va?
    Må så gott goa vännen!
    var rädda om er!
    kramis
    nina

    SvaraRadera
  14. Hoppas verkligen att din dotter får hjälp så fort som möjligt så att ni får det lite lugnt. Vilken fin vinst du har fått. Har en att hämta hos Stina jag också, men jag tänkte att jag skulle hämta den personligen. Vi får hoppas att det blir av snart.

    Ha en bra vecka!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  15. Hej Smulan!!!

    *lååång kram*

    Snart är våren här och bara det gör ju att man orkar mer och mer..

    Hoppas lilla snuttan mår bättre, det gör så ont i ett modershjärta när de små inte mår bra...

    Vad fina saker du har fått av goa Stina!!!

    Ja..Niclas är allt ett bra kap ;) Han kan nog dert mesta..utom att baka och laga mat är inte hans största intresse heller...men det är nog undantagen tror jag faktiskt..

    Kram goa vän, ha en jättefin vecka (sportlov för er del va, här har ju vi just haft vårt..eller barnen rättare sagt..)

    Mia

    SvaraRadera
  16. Hej igen, vill du pröva på att laga en egen fotobok, så rekommenderar jag den här; http://www.extrafilm.se/ men ificolor lär också vara riktigt bra! Och roligt är det!Och tar tid;)
    Ha en skön dag!M

    SvaraRadera
  17. Hoppas du vilar upp dej ordentligt nu !!
    Vilka fina saker du fått , grattis !!
    Och jag lovar , jag ska göra inlägg den här vecka enkom för dig !
    Puss /Loppan

    SvaraRadera
  18. Grattis till vinsten. Och - jag håller alla tummar för att du också ska klara av att sluta. Ibland gör man så dumma saker så man skulle ha stryk, hi, hi.
    Ha det så gott.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  19. Vi får åka bort någonstans och sova och sola och bara ligga och glo på folk. Spanien?
    Puss

    SvaraRadera
  20. Grattis till vinsten och gåvan, så fina så. Jag var trött som attan i helgen men det är bättre nu, jag tror att jag blev trött av ren lathet. Ibland blir det så:P

    Trist med sömnbrist och ledsna barn, barns sömnproblem kan ju bero på så mycket och det är inte lätt alla gånger att luska ut orsaken.

    Klippet jag skrattar åt är från youtube, Jeff Dunham och Peanut, jag kan se det själv när jag går in på min blogg utan att vara inloggad så det kanske är nåt tillfälligt.

    Ha det bra
    kram Karina

    SvaraRadera
  21. Japp! Jag bakar tio stycken så behöver vi inte äta där.:-D Puss

    SvaraRadera
  22. Vilken tur du har som får vackra saker i brevlådan titt som tätt ;P
    Hoppas saker och ting ordnar upp sig snart så du inte tar knäcken på dig helt :)

    Ha en härlig måndag!
    Kramar Therese

    SvaraRadera
  23. GRATTIS till vinsterna, försöker att vara med i utlottningar lite här och där men än så länge har jag inte haft någon tur.

    Ha en trevlig dag, kram marie

    SvaraRadera
  24. Hej kära du!
    Låter jobbigt det där...hoppas att du får vila upp dig snart så att du orkar med, och att allt löser sig med din dotter. Du kan få hänga med oss till Thailand och hämta nya krafter =)

    grattis till dina fina vinster!
    Kram!

    SvaraRadera
  25. Du får MER än gärna kalla mina grannar för idioter, för det är ju EXAKT det de är...

    Och du har rätt, de suger verkligen bort den lilla kraften jag har, tyvärr så lär det väl ta ett tag innan jag hittar ett annat boende, men bara tanken på att jag förr eller senare hittar nåt...håller mig ändå över vattenytan så att säga...

    STOR kram till dig!

    Jenny

    <3

    SvaraRadera
  26. Har du en x-tra schysst brevbärare eller??hihi
    Det är inte kul när barnen mår dåligt.....det påverkar en själv oxå....man lever ju genom dem....eller hur? hoppas att det ska lösa sig...efter regn kommer solsken!
    Massor av kramar från Jeanette!!!!

    SvaraRadera
  27. Hej!
    Vilken turgumma du är jättefin vinst och struten är ju bara för söt. Tack snälla för omtanken hos mig, det värmer vet inte riktigt när jag orkar komma tillbaks igen men jag kikar in hos er så länge.
    Hoppas det ordnar sig med dottern så du får tillbaks din sömn som du skrev till mig det finns ju bara en av dig så ta hand om dig nu!
    Kramar Frida

    SvaraRadera
  28. Hej!
    Grattis till vinsten. Och du, jag håller tummarna för dig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  29. Takk for koselig hilsen, jeg har hatt en kjempefin helg!! Ønsker deg en god, ny uke!! Klem-Mia

    SvaraRadera
  30. hej
    så fin blogg du har...och grattis till din fina vinst....ska fortsätta titta runt =)
    återkommer
    kram pia

    SvaraRadera
  31. Åhå! Här var det nytt! Snyggt! :o)

    Jasså du, min vän! Du hamnade vid teven i alla fall! Haha, jag lyssnade i bilen. Dom sände ju på radio också. Där gjorde sig inte riktigt Måns låt. Tror man ska se honom uppträda så man får hela showen liksom. Jag gillar ytterligheter så jag fastnade för två helt skilda låtar. Rocklåten med HEAT som gick vidare till finalen och Jennifer Browns låt. Tyckte om den också på nåt sätt.

    Hihi, det är nog bara för oss att inse. Vi får dras med det här några lördagar till och kommer förmodligen att sitta där och titta som alla andra ;o) Det är samma med Idol. Jag ska inte se, men jag ser ändå! :o)

    Idag får du nog en hel roman här av mej ;o) Har man söt o go änglavän som som Du, som man dessutom man inte pratar med så ofta nuförtiden så får man väl göra det ordentligt när man väl gör det *fniss* Hoppas bara du orkar läsa allt jag maler på om!

    Nu sitter jag i klorna på den där "Vampyr Vera" igen ;o) Men den här gången blir det för att få dropp igen. Har tappat räkningen för hur många gånger jag gått genom denna behandling nu. Men får jag upp mina värden är jag glad. Jag är så grymt trött. Rent av utmattad mellan varven. Så det ska bli skönt att få bli lite piggelinare igen :o)

    Ska testa med fem gånger och sen får vi se om det blir fem till. Beror på resultatet. Sist slog ju magen totalt bakut och kroppen likaså. Värken blev nästan outhärdlig. Hoppas det inte blir så den här gången. Det ordnar sig om man tar det som det kommer :o)

    Jag och min syster har en förmåga att surra mycket o länge när vi väl sätter igång. Sist vi pratade höll vi på i tre timmar! Så nu vet du min kapacitet *garvar*

    Hoppas allt flyter på bara fint i ert goa Änglahem. Och att allt är Ok med dej min kära vän.

    Nu är det bäst jag slutar innan du spärrar mej från din blogg *skratt* "Bloggterroristen" har talat nog nu!

    Harmoni o kärlek!

    Monika

    SvaraRadera
  32. läs min blogg idag... har haft den värsta dan på evigheter sambon bryter rev benen å min lille son får ett affekt anfall sitter i skrivande stund å nästan gråter....

    SvaraRadera
  33. TACK snälla gulliga Ulrika..!

    : )

    STOR kram till DIG vännen!

    Jenny

    <3 <3 <3

    SvaraRadera

Blir så glad för en liten hälsning!

Välkommen Åter!