onsdag, februari 18

Sovrumsfortsättning...

Trot eller ej....men HÄR SNÖAR!!
Äntligen faller här lite snö över västkusten...mycket
efterlängtat! Men inte är det några mängder
men vi blir så glada för det lilla...
Vi har ju haft minusgrader här i en vecka....känns lite
taskigt med tanke på att det varit barmark.
Minus hör ju ihop med snö!
Nu återstår att se om det blir några mängder att tala om
eller det blir som vanligt....POFF! så är det väck!
***
Under tiden som vi väntar på att se om det blir
något med snön, så tänkte jag ha en liten fortsättning
på sovrummet.

Här är våran jättegoa säng ifrån Ikea.
Blev handlöst förälskad i sänggaveln när vi kom
upp till stora varuhuset.
Vi hade sett den i katalogen, men varit lite tveksamma.
Men det första vi ser när vi stiger innaför dörrarna
är sängen så fint bäddad.
-Åhhh! säger makan till maken....den är ju väldigt fin!
och maken samtycker så att den blev det.
Våra nya madrass är ju bara himmelriket jämfört
med den gamla, sover som en Prinsessa!*fniss*
*
Tavlan som ni ser till höger i bild...
var en bröllopspresent från min brudtärna och hennes make.
Min äldsta goaste vän!
*

Ni ser ju att frun i Änglahem är kär i nallar.

Här ser ni höjden på sängen. Jag som mäter 171 över havet
får nästan HOPPA upp i sängen!*tihi*
Benen var högre än en vanlig säng, sen var madrassen
högre än vanligt*fniss*...alldeles sant!
Vi skulle från början köpt två madrasser för att ha på
varandra, men då hade vi nog hamnat nästan
upp i taket. Hade ju varit mindre kul...
*
Övetkastet är det jag köpte på Ellos för halva priset,
redan tidigt i höstas...så Äntligen fick det komma fram.



Frun i huset sover på denna sida.
*
Mer bilder kommer ifrån vårat lilla kärleksnäste*hihi*,

blir ju inte så mycket av den varan *hrmm*,
nu när jag sitter uppe med dottern mer eller mindre
varje natt. Lite onödig info så där*haha*
***

Bildbevis på ALL SNÖ som "vräkt" ner här...
inte mycket att skryta med, MEN det är ju dock
ändå vitt på marken.
Nu får vi bara hoppas att det kommer lite mer.
***
Det var allt från mig för denna gång...återkommer.
*
Ha det gott alla goa!
Jag niger och tackar för alla fina kommentarer som
jag blir så himla glad för!
Förlåt mig om jag ännu inte kommit inom några,
jag fortsätter med min genomgång här under em.
*
KRAMAR!

Plejka



16 kommentarer:

  1. Hej Smulan!

    Va, snöar det hos dig? Hmm då kanske det kommer hitåt snart..här är det bara is-kallt (eller ja, det är i alla fall minusgrader) Jag vill ha vår nu..

    Åhhh vad fin säng och vad jättemysigt med de gulliga änglanallarna (passar fru änglahem perfekt!)

    Vi köpte också nya sängar förra veckan...fast våra är inte så fina, men sköna i alla fall..de går att hissa upp och ner. Vi har drömt om sånna lääänge.

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  2. Go kväll i stugan!

    ååå så fint det blev tillslut.
    väl värt mödan.
    underbar säng...har oxå kikat på den men jag ska nog köpa den svarta när vårt nya sovrum blir klart.emn jag hinner väl ändra mig 100ggr...hihihihi..

    Så gulliga nallar frun har då....gosiga som bara den..*LER*
    Har en å annan här oxå...hihihi..

    Här är det fullt upp...alla barnen hemma.Vi spelar singstar ABBA, eyetoy spel...ojojooj...så roligt vi har...

    Kramizz Bananizz
    Nilla

    SvaraRadera
  3. Heeeeeej snuttegumman!

    Åååååååh vad fint ni fått det! Nu blev jag jätteavis, jag vill också ha trä på mina väggar, *stampar hårt i golvet och muttrar över att maken inte är hemma och kan titta på dina fina bilder*

    Er säng är underbar, riktigt härligt romantiskt! Håller tummarna för att ni får till många romantiska träffar där, du och maken!
    Och vad ser jag, du sover minsann på samma sida som jag gör. Gubben säger att han lagt mig där närmast dörren så att jag få agera vakthund. Vilken typ va - det är ju han som ska skydda mig, inte tvärtom!!

    Vad härligt att ni fått lite snö ni med. Här tror jag att vi kanske har en eller två centimeter mer än ni har. (Gigantisk skillnad, jag vet! fnisssss) Jag hoppas att det snöar mer under natten så att vi kan sticka till pulkabacken i morgon och åka så det står härliga till. Jag är ledig med barnen nu tors och fre och vi ska bara mysa och ha det bra.

    Ha det nu riktigt gott i ditt nya fina sovrum!
    Dröm söta drömmar sötnos!

    Kramisar
    Lotta

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Men så vackert ni har det i sovrummet och sängen är ju ljuvlig...med sina krumelurer....Romantiskt! Och Nallar är ju söta...

    Hoppas allt är bra med dig!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  5. hej ulllivännen!
    du ert sovrum är som en dröm, vad ljuvt, sängen är superfin och man skulle kunna tro den var en gammal fransking! nallar kan man aldrig växa ifrån, nu mer heter min nalle gustav och han ligger som ett friärke på mig om natten, hoppas di dotter blir bättre styrkekramar till er båda! //lotten

    SvaraRadera
  6. Heej Ulle!Vilken fin säng ni köpt,rena prinsessan på ärten. Det ser så vackert och mysigt ut i ert sovrum (eller var det kärleksnäste du sa?) Sist jag var på IKEA såg jag faktiskt den sängen men föll handlöst pladask för en svart järnsäng de hade och bestämde mig för den, måste bara sälja min gamla gavel först.Vad ledsen jag blir att läsa att det inte är så bra med snuttan din ännu.Hoppas det reder ut sig, kan ju förståss vara skolan som de säger det är så tufft och stora krav där nu mot för när en annan gick där.Hoppas verkligen det reder ut sig så hon mår bra vad det än är.Sköt om er, stooor kram Katta

    SvaraRadera
  7. Åh vad ditt sovrumt är fint! Som en dröm, där skulle man sova gott :)

    ja det där virusproblemet när man ska kolla bilder råkar jag ut för här i butiken hela tiden...mycket irriterande för jag är helt säker på att jag inte heller är ett virus ;D

    Ha en bra dag och en trevlig helg!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  8. Ååh så härligt det ser ut! Och vilken fin säng! Förstår att man sover skönt i den...
    Hoppas dottern blir bättre snart, så att det kan bli ett litet näste igen! Och Nallarna, ja jag kan hälsa ifrån "brorsan" att han sitter fortfarande i samma läge...hihi
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  9. så fint du har fått i ditt sovrum! Och sängen är så söt!Vi har också snö och minusgrader här. härligt!Kramelikram!

    SvaraRadera
  10. Å så vackert du har det i sovrummet...blir så avis på panelen, det är ju såå snyggt!!!

    Kram på dig och trevlig helg!//Linda

    SvaraRadera
  11. Hej Ulrika
    Jättefin säng ni skaffat, hoppas du sover riktigt gott i den!
    Annars har du ju både nallar och en snäll man som håller dig sällskap ;-)
    Efter en tids paus är jag tillbaka ...
    Kram Eva

    SvaraRadera
  12. Så fint ni har i sovrummet! Sängen är jättefin! Älskar det där överkastet från Ellos.
    Kram Anki

    SvaraRadera
  13. Godkväll Ulrika!!
    Vi har också vitt på marken. Igår när jag skulle in till stan på seneftermiddagen så duggregnade det och det var -4 grader ute. Det frös på på vindrutan. Jätteläskigt. När jag kom in till stan så var det rena isbanan på gatorna och trottoarer. Efter fotokursens slut var jag lite skakis för att köra hem, men jag brukar alltid köra den gamla vägen över Holm (slipper motorvägen då) och då kunde jag köra riktigt sakta. Så jag kom lyckligt hem igen.
    Du, så fint ni har gjort det i sovrummet. Ljust och fräscht. Kul att få lite omgjort. Jag har lite målnings- och tapetseringsarbeten att ta tag i, men jag har inte fått sådan arbetslust ännu.
    Ha det gott och stor kram från
    Bodil

    SvaraRadera
  14. Hej Ulrika, tack såå himla mycket för dina gulliga ord hos mig.
    Du har ett himelskt vackert sovrum så där skulle jag gärna vilja sova som prinsessan på ärten, vad härligt med nya goa sängar, förstår att ni har det gott i erat näste hihi.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  15. Hej ! Tavlan gör ju sig jättefint i nya sovrummet. Så fint det blev. Hmm här hjälper det inte med ny säng med två barn och en make i den. Vaknar varje morgon som jesus på korset med ett barn på varje arm. Tar en stund att få ner armarna efter det. Kramis beppan

    SvaraRadera

Blir så glad för en liten hälsning!

Välkommen Åter!