måndag, mars 9

Vad jag borde göra...

...är det här.Men vad jag gör istället...
...är det här...så snart tillfälle ges.
Tröttare än tröttast!
Har förut gått in i den så väl berömda väggen,
och den känns som att den kryper på mig...
närmare och närmare*aahhhh*

Så snälla! ni förlåt mig! om jag är usel på att
svara på kommentarerna.
Om å om...jag är! Usel just nu...men jag kämpar
på och gör mitt bästa!
För jag vill INTE vara utan alla er härliga
människor som förgyller mina dagar med underbart
gulliga kommentarer!

Men nu flyttar snart mina föräldrar, runt 1/4...här
går det undan vill jag lova!*tihi*...så mycket
av min tid tillbringas med att hjälpa dom.
Sen har vi ju min käraste gulleunge...som tyvärr
fortfarande inte mår så toppen precis.
Kommit in i en ny vända med sömnsvårigheter,
"behandling" på Bup påbörjas på onsdag....
mer vet inte vi...*grr*

Så sammanbrottet som ligger och trycker här, näää...
det får allt lov att vänta tills den 15 Juni...*hrmm*
Joo jag har satt deadline på den*fniss*, då är föräldrar
installerade, lägenheten förhoppningsvis besatt av
nya ägare, sommarlovet har börjat....Tösen kan då
slappna av....och i värsta fall så kan Maken då
vara hemma om jag bryter ihop och inte kommer
ur sängen!

Men detta kommer ju naturligtvis inte att hända....*phumf*
Positivt tänkande!!!
Är ju för det mesta glad och lite allmänt larvig,
gillar att skoja...gör livet mycket enklare då!

***
Nog om tråkigheter...
som en liten sista bild visar jag
er min nya primadonna...
duger bara med pärlor på henne....
vill inget annat ha!




Fast ju här står hon ju alldeles naken stackarn!

***

Ha en jättefin vecka!

Puss & Kram till er alla!

Ulrika


63 kommentarer:

  1. Så trist vännen att du inte mår bra, håller verkligen tummarna för att du ska få må bättre..!

    Var rädd om dig!

    STOR kram från Jenny

    <3

    SvaraRadera
  2. Lilla gumman!

    Det gör inget, absolut inget att du inte orkar riktigt vara på alerten. Förstår hur det kan vara när tröttheten tar över och man har nog med att stå på fötterna.

    Skönt att höra att dina föräldrar snart är iordning på serviceboende. Nog ska väl det göra livet lite lättare för dig får vi hoppas.
    Och jag tänker så på er ang er tjej och problemen i skolan. Inte kul!!!
    Hoppas att det kan bli någon förändring genom kontakten med BUP.
    Egentligen skulle du boka in en semesterresa en vecka den 15 juni, då du åker själv och lägger dig i solen. Eller åtminstone får en vecka för dig själv att bara vara.
    Men det kanske går bra hemmavid också... :)

    Jag tänker på dig och skickar all kraft och uppmuntran tankevägen som jag kan...

    Var rädd om dig!! Kom ihåg det!

    Många kramar
    Willewira

    SvaraRadera
  3. Det absolut viktigaste i livet är att ta hand om sig själv och sina närmaste. Sen får vi andra stå till sidan så länge. Vi njuter desto mer när du har tid - och ork - att göra ett av dina härliga inlägg. Fast visst är det så att ju sorgsnare man är, desto gladare tycks man vara utåt. Jag känner igen mig själv alldeles kolossalt i det.
    Så ta du hand om dina föräldrar och din gulleflicka, vi klarar oss så länge. Var rädd om dig vännen.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. Hej

    Ta vara på dig själv.

    Ha det bra.

    Kram CARINA

    SvaraRadera
  5. Gumsan, städning får gärna lov att vänta, det springer inte ifrån en precis! Klart att du ska ta hand om dig själv och de dina, det är det viktigaste!
    Må så gott goa vännen!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  6. Gomorron lilla skrutta där!

    usch så trist att du inte mår bra.....här är en till.
    Kanske vi kan ta varandra i händerna å sprunga rakt igenom väggen.å komma ut lyckliga å fulla av lust...*LER*
    Samuel har det sååå jobbigt.å jag får kämpa med samtal hit å dit.Vet snart inte vad jag ska göra.
    Samuel vet inte heller vad det är så det gör det ju inte lättare när dom inte vill prata om det.Men det är väl mycke ikroppen som händer nu, tonåren börjar väl spöka.

    Jag finns här för dig om du vill....*BLINK*

    Stackars lillskruttan....krama henne lite extra från mig.
    Detta ska ni klara er igenom båda 2.Hoppas verkligen ni får reda på vad det är.....även om det inte är roligt att få en diagnos så vet man ju iallafall vad det är å kan utgå ifrån det.....

    KRAAAAAAM nilla

    SvaraRadera
  7. Åh lilla gumman du måste sköta om dig nu fastän du har mycket omkring dig...lätt att säga, jag vet, jag har varit där du är nu (utbränd, "sjuka" barn, en galen x-man mm) men det kan faktiskt bli bra, se på mig;)

    Hoppas allt blir bra
    Sköt om dig
    Och massor av kramar från mig/ Pernilla

    SvaraRadera
  8. Äh, strunta i städning och tvätt och gör bara sånt som du tycker om.

    Var rädd om dig!
    stora kramen
    Camilla

    SvaraRadera
  9. Hej på dig Ullegulle. Tänk inte på oss och att du ska kommentera och vara duktig. Det viktigaste är att du tänker på dig och din familj. Vi finn skvar här ändå för vi gillar dig så mycket.
    Städa och tvätta kan man ta lite då och då när man har lite mer ork. Hoppas att allt går bra med föräldrar och dotter och att du snart kan slappna av och känna att du orkar lite mer

    Stora kramar Ullis

    SvaraRadera
  10. Ulrika min vän! Du måste vara rädd om dig! Ta det lugnt och gör det du absolut måste göra, och inget annat... Det är inte bra när man börjar komma för nära väggen igen!!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  11. Hej på dig vännen!Och tack goa du,för din fina kommentar.Den värmer sååå.

    Inte behöver du vara duktig på att kommentera!
    Men jag vet hur det är,man vill ju så gärna.

    Men när orken tryter så är du och din familj viktigast.Vi andra vi finns här och väntar.Så var riktigt rädd om dig.

    Åhhh tänk på den ljuvliga årstid som väntar oss.Då vi får gå ut i vår trädgård och stoppa fingrarna i jorden.
    DET ÄR TERAPI FÖR KROPP OCH SJÄL.

    Tänker på dig och lilltösen!
    Och hoppas att både hon och du får må så mycket bättre snart

    Kramar
    Heléne

    SvaraRadera
  12. Men kära hjärtat, hur du har det nu då.Försök du att bita ihop till den 15 juni och så hoppas vi att allt är löst tills dess. Jättefint du gjort med sidan här i allafall och vilken tokfin primadonna du har, lite min stil med tycker jag.Ta hand om er, stoooooor kram från Katta

    SvaraRadera
  13. Hejsan Ulrika!
    Du..vi kan ömka ihop...är också fasligt trött och vet att jag tagit på mig alldeles för mycket...hmm...det värsta är ju att jag aldrig lär mig...allt eller inget...hur dumt som helst! jag planerar också att sova i minst en vecka...för mig får det bli den 18 juni...då drar min semester igång...med semester menar jag mitt företagande...
    Jag håller tummarna för att det löser sig för dig med dottern och att föräldrarna bor in sig på det nya stället och att allt annat runt omkring...stillar sig...
    Kan man inte åka iväg och bli inspirerad brukar jag tänka på något som gör mig glad...bara för att få lite energi!
    Var rädd om dig!
    Kramar,
    Bella

    SvaraRadera
  14. Jag är också så trött. Har du en bra säng som jag kan få låna.Va?
    Bra att det fixar sig med dina kära nu.:-) Kramis

    SvaraRadera
  15. Å känn ingen press, du är minst lika bra som oss alla andra! Du har bara lite mycket runt dig nu! Släpp kraven på att svara på kommentarer osv, vi finns alltid kvar!

    Håller alla tummar för att det lugnar ner sig lite runt dig snart, ta hand om dig!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  16. Jag känner igen mig på översta kortet. Skulle verkligen behöva en storstådning här faktiskt. Men den där jädrans förkylningen som slår ner en fullständigt. Blir matt bara jag änker dammsugare. Blir det ingen bättring snart får jag nog asa mig till läkarstationen.
    Fast köra bil gick bra idag. Jag älskar att köra bil. Och lyssna på radion - högt!
    Kram och godnatt!

    SvaraRadera
  17. Men vännen det låter inte bra! Strunta i att svara på kommentarerna du får absolut inte gå in i väggen igen. Jag har med gjort det så jag vet hur det känns.

    Hoppas det ordnar sig med din dotters sömnproblem.

    Ta nu hand om dig!
    STOR Kram Frida

    SvaraRadera
  18. Önskar dig en jättemysig helg!
    Stora kramen från mig/Heléne

    SvaraRadera
  19. God morgon allra käraste Plejka där!
    Du behöver verkligen inte be om ursäkt!!! Det viktigaste i livet är att man tar hand om sig själv och sin familj, det är prio 1 !!!! Så om du behöver vila, så vilar du! Därmed BASTA!!! Och lillgummans mående är viktigare än alla bloggar i världen!

    Så, nu har jag varit bestämd, hoppas du lyssnar!!!! (Det är sagt med kärlek, det vet du)

    Den där berömda väggen har jag sett skymta någon gång, men jag har själv aldrig nått fram till den, tack och lov. Men en och annan grop på vägen har jag ramlat ner i, och de kan ibland vara svåra att kravla sig upp ur. Är nog inne i en sån period just nu också, ramlade i för ett tag sen, och är väl halvvägs på väg upp igen, men det är lite trist och tungt för tillfället.

    Vi får ta varandra i hand och stötta längs vägens gång, du får dra upp mig ur gropen, så drar jag väck dig från väggen, det låter väl bra! Och du, lite galen galjhumor är det bästa för att orka vandra vidare!

    Ha nu en riktigt skön söndag, sov länge om du behöver det. Själv kunde jag bara sova till halv 7. Det har varit en väldigt snurrig natt med flera telefonsamtal från äldste sonen som fick ringa efter ambulans till sin kompis som segnat ner på marken utanför festen de deltog i. Sen satt vår son på sjukhuset några timmar, ringde till kompisens föräldrar och syster och var självklart väldigt orolig för kompisen. Men när allt stabiliserat sig blev sonen hämtad av maken min, och nu sover han, min lille hjälte!!! Han får nog bli bortskämd lite extra idag, kanske frukost på sängen!

    Massa pussar och kramar

    Lotta

    SvaraRadera
  20. Så fine bilder! Og så fin pute fra Stina fra Hemma på landet! Nydelig!

    Klem Maria fra Idekroken

    SvaraRadera
  21. Hejsan! Det låter som om du inte har det så uppåt just nu, men snart blir det varmt o det blir ljusare ute. Ta hand om dig/Eva

    SvaraRadera
  22. Thank you so much for visiting my little blog! I hope you find a plastic (non-messy) Pete the parakeet for yourself - they are delightful pets!!!

    I love your home! I'm a huge fan of WHITE - it is so inviting... light, bright, cheerful!

    Your bedroom is just GORGEOUS!! My big project for this year is to redo our bedroom. I love the bed you got at IKEA... I'd love an iron bed. Unfortunately I think I'll just have to paint our pencil post bed for the time being.

    The picture you found of the little girl holding the doll is beautiful... I have the same image as bookplates in my girls old childhood books.

    Have a wonderful day!!

    Donna @ An Enchanted Cottage

    SvaraRadera
  23. Hejsan! Tittar in för att ösa lite energi över dig ...och din dotter! Ta hand om er och skit i städningen.....
    EnergiKramar / Stina

    SvaraRadera
  24. Hej på Änglavännen min :o)

    Jag känner så mycket igen mej i det du skriver. Jag har också alltid haft såna mål. Om jag bara orkar till då och då så....

    Jättejobbigt att ha det så där för er alla. Jag förstår dej verkligen fullt ut. Men du är en kämparnas drottning. Du fixar det! Du tvivlar själv ibland men jag vet! Och så håller jag alltid tummarna vet du ju :o)

    Och så måste du tillåta dej att inte alltid vara så duktig. Du får också ligga och lata dej utan att ha dåligt samvete. Lyssna på kroppen i stället för på knoppen. Säger den, "Ullis, Ullis, Jag är trött!" Då ska du INTE göra som knoppen vill. För den säger förmodligen, "kämpa på" "du SKA orka" "du MÅSTE orka". Men det är bara bluff! ;o)

    Ligg i sängen och läs en bra bok och ät chokladpraliner ;o) Du har garanterat gjort rätt för det med råge sedan tigigare. Gogumsa där! :o)

    Här försöker jag att krya på mej så gott det går. Orken är ytterst begränsad men det finns ändå en liten ork mellan varven och det är jag glad för :o). Blodvärdet är fortfarande väldigt lågt men jag fortsätter med mitt dropp så får vi se. Tar en dag i taget och hoppas må bättre inom en snar framtid :o)

    Tusen tack för din gulliga kommentarer. Du vet väl hur mycket jag värdesätter dem?! Mer än mycket!!!! Dom är guld för mej! Du är underbar!

    Stora kramen

    Monika

    SvaraRadera
  25. TACK underbara snälla omtänksamma Ulrika, älskade din kommentar..!

    : )

    Var rädd om dig DU också!

    MÅNGA kramar från Jenny

    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  26. Håll ut kära du ... det kommer att bli bra!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  27. Puss och kram från en gammal dam...eller gam, menar jag ju.

    SvaraRadera
  28. Nämen, sitter du där på pallen ännu????
    Kram

    SvaraRadera
  29. Hahaha, det där är ju jag på första bilden!!! ;-)

    ha en fin dag!

    SvaraRadera
  30. Hi hiii vilka härliga bilder!!! Ljuvligt inlägg!!
    Ha en bra dag!
    Kraaaaaaam

    SvaraRadera
  31. Heeej, här har jag inte vart förr :-)
    Ska ta mig en "nattfösare" och läsa din blogg (hela)
    tjohopp
    Kramar

    SvaraRadera
  32. Tack för styrkekramarna och de kloka orden vännen..!

    Ja, visst är det sorgligt att jag som blir så illa behandlad ska jagas bort ifrån mitt eget hem..!

    Var rädd om dig DU också!

    Många kramar från Jenny

    <3

    SvaraRadera
  33. Men vännen, du måste ta hand om dig! Du skulle ha varit med till stället jag kommer att visa upp nästa gång. Ett fridfullare ställe har jag nog inte varit på. Där kunde man koppla bort sina bekymmer.

    Hoppas allt löser sig för dig snart.
    Många kramar från mig.

    SvaraRadera
  34. Bra att du undrade vad Rodeon är,
    jag skrev en förklaring nu på bloggen:

    Reumatologsektionen
    och
    Diabetes/
    Endokrinologsektionen
    och
    Njurmedicinska sektionen

    Jag höll på att få "spel" här hemma nyss, jag hade planterat mina Penséer , skulle vattna dem, så var där inget vatten i kranen...fick ringa till kontoret hos dem jag hyr av...då svarade dessvärre min granne...det brukar annars vara en kvinna som svarar där, så jag sa bara vad det gällde, sa varken hej eller hejdå, utan slängde bara på luren när jag sagt mitt ärende...bläh!

    : (

    KRAMAR från Jenny

    <3

    SvaraRadera
  35. Thanks for stopping by my blog the other day ...and leaving such kind words. I can relate to your post ...I would much better be in bed right now ...suffering from a terrible cold. But; grandchildren await and I'm off in a few hours to my part time job. The bed will have to wait.

    SvaraRadera
  36. Kråkfia!

    Snart blir det nog bra ska du se.
    Det MÅSTE det bli, har jag ju sagt. Kramis

    SvaraRadera
  37. Heeeeeeej vännen!

    Vet du vad, att vara dålig på att lämna kommentarer är helt okej i min värld för jag är sämre än sämst *inser* Det är trist, för när jag började blogga var kommenterandet nästan det bästa med det hela :-)

    Din blogg blir bara sötare och sötare, värsta ögongodiset! Vet du, jag tokhåller tummarna för att allt blir riktigt bra. Ingen vägg att rusa in i, inga sjuklingar, ingen oro, bara ett ljuvligt flow..! Det är vad jag önskar dig och ibland går önskningar i uppfyllelse!

    Hm... Vi har massor av snö fortfarande, bor definitivt på fel plats i landet. Men vägarna är snöfria och TORRA, hur amazing är inte det? :-)

    Idag hade jag körlektion och sa åt receptionisten att hon MÅSTE boka upp mig för teoriprov innan första april. Har man inte gjort ett godkänt sådant senast sista mars är man tvungen att betala dyra pengar för att sitta i ca fyra timmar och lyssna på riskerna med alkohol och narkotika i trafiken!!! Obligatoriskt, precis som halkbanan. Just idag körde jag med en ny lärare och när receptionisten vände ryggen åt mig för att fråga läraren för att fråga om jag är redo för teori OCH uppkörning (måste vara synkat numera) gestikulerade jag VILT med tummar upp och allt jag kunde komma på för att förmå läraren att ge positivt besked. Vet inte om det berodde på mitt viftande och grimaserande, men hon tyckte att jag kunde bokas så vem vet, kanske lyckas jag ta körkort innan jag blir fyrtio trots allt? Då blåser jag ner och hälsar pååå!

    Ha en riktigt bra helg och ta hand om dig! Gillar skarpt de båda bilderna som illustrerar vad du borde göra och vad du faktiskt gör, hi hi!

    KRAM!

    Karin

    SvaraRadera
  38. Så där ser jag ut när jag ska städa(första bilden) Kraam Susanne

    SvaraRadera
  39. Kikar in för att önska dig en fin vecka.
    Och jag hoppas att allt är väl med dig.

    Stora kramen från mig/Heléne

    SvaraRadera
  40. Jaa...jag kommer...och jag tar med mig all snö också.;-) Puss och kram

    SvaraRadera
  41. Hej på dej lilla tokfian ;o)

    Du! I like U 2! :o)

    Så dom ryker på dej idag dom dumma skruttarna! Urkasburkas! Låter som det stinker skunk på beskrivningen! Tänk om du hade en stor fläkt så du kunde blåsa tillbaka röken på stinkspridaren ;o)

    Idag har jag inte gjort det jag hade tänkt.

    1. Dagen hade jag tänkt tillbringa ute i vårsolen. Meeeeeen... här lyser vårsolen med sin frånvaro idag. Det snöar och blåser småspik av ettrigt slag!

    2. Då tänkte jag ta tag i tvätten. Vika, stryka och så. Det gjorde jag också! Meeeeeeen.... bara ett litet tag! Det var så tråkigt och jag kände verkligen inte för tvättstugearbete idag!

    3. Då blev det fika med grannarna som idag besökte sin stuga här bredvid oss. DET! Var mycket skojigare än att vika tvätt! Kladdkaka och kaffe! Mums! Meeeeeen....hur mycket tror du att jag egentligen behövde äta den där kladdkakan???? Inte alls faktiskt!

    4. Sen blev inte mycket gjort fast jag egentligen i stället beslutat mej för att köra en liten sväng med dammsugaren. Meeeeeen .....hur mycket jag än försökte så gick jag inte att övertala att utföra denna också så tråkiga syssla!

    5. Sen blev det dags att laga middag! Efter att ha kikat i alla skrymslen och vrår. Inklusive kyl, frys och skafferi kunde jag inte för mitt liv komma på vad som skulle tillagas denna typiska måndag! Meeeen...då var det tur att det fanns rester sedan igår. Hela två olika rätter dessutom. Så det var bara att välja och vraka och äta reprismat från söndagen.

    6. Nu sitter jag här med mätt mage. Fylld med både på mat och kladdkaka. Tror till och med jag åt upp alla "meeeeeeeeen" för nu kommer jag inte på nåt mer meeeeeen! ;o)

    Summan av dagen, som inte är slut än, blir att jag gjorde som jag skrev i mitt inlägg på morgonen. Njut av idag! För jag gick ju inte att övertala att göra något tråkigt idag ;o)

    Hoppas du hittade nåt annat kul att ägna dej åt du också gogummasöttokan där ;o)

    Kram från din evigt och trogna tokstolla till vän....

    Monika

    SvaraRadera
  42. Såklart vi skall klämma in en träff...vill gärna fika på min altan tillsammans med dig...och vill ju gärna få strosa runt i din trädgård...eller vi kanske skall krypa runt så att vi kan njuta av växtligheten...vill ju inte missa någon mysig perenn (hi,hi)!
    Kramar,
    Bella

    SvaraRadera
  43. Blåklockan - ja det var ju också ett smeknamn! Kärt barn har många namn heter det ju! Håret har blivit lite mindre blått efter att jag duschat och skrubbat huvudet lite. Men man ser fortfarande att nedre delen av håret är blått. Det är helt enkelt den del av mitt hår som blivit färgat mest gånger, det blev väl helt enkelt för mycket denna gång. Vi får väl se vad jag ska hitta på. Får kanske skrubba lite extra många gånger i morgon, så kanske det blåa försvinner mer. Typiskt mig att göra nått sånt här!!!!! Ja ja, jag får väl stå mitt kast och stå ut ett tag helt enkelt!

    Hoppas du har det gott gumman! Och döttrarna dina mår bra!

    Massa kramar!
    Lotta

    SvaraRadera
  44. Hejsan, Hittade hit på en rundvandring, stannade ett tag, vet själv vad den berömda väggen kan ställa till med för oreda, har själv haft och har en allvarlig depression, finns om du behöver en som förstår och kan lyssna, kanske låter konstigt en främmande människa erbjuder sig så, men det är min filosofi, man har aldrig mindre än man kan ge något.

    Finns en tävling om en av mina designade ringar nu som jag lottar ut. Om du vill, orkar, så kika. Ta den tid du behöver, behöver du en bloggpaus, ta det, det är viktigt att sätta DIG själv i första rum.

    Kram Angel

    SvaraRadera
  45. Idag blir det inomhusplock för min del. Var ute en liten stund i förmiddags. Men jädrar vad kallt det var i vinden. Trädgårdsarbetet får vänta tills i morgon. Tänk igår då var det 29 grader i växthuset. Tror du det var skönt eller skönt??
    Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  46. TACK vännen, jag blir alltid så stärkt av dina kommentarer..!

    : )

    När min handläggare berättade att min hyresvärd inte hade något minne av att han hade träffat mig, så blev jag så paff att jag började lipa, typiskt mig...men nu känner jag mig mest förbannad...När jag träffar honom på det kommande mötet så tänker jag fälla nån slags dräpande kommentar om det hela, ska bara komma på VAD...

    Hur är det med DIG, hoppas att det är bättre åtminstone..!

    STOR kram från Jenny

    <3

    SvaraRadera
  47. hej
    kikar in för att säga vilken trevlig o fin blogg du har, synd att du inte mår så bra hoppas du snart känner dig bättre.
    kram pia

    SvaraRadera
  48. Hej gumman! Satt här och tänkte på dig och beslöt mig för att ta tag i saken och inte bara tänka. Hur är det bara med dig? Önskar man kunde göra något för alla människor som inte mår bra, men man är ju inte sån tyvärr.
    Ha det så gott.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  49. Tittar in för att ge dig en trevlig helg kram!
    Kram stina

    SvaraRadera
  50. Hallå dägan!
    Har du varit ute i trädgården hela dagen, eller??? Idag vr det verkligen vårluft. Underbart. Men Fru Gredelin ska ringa till läkarstationen i morgon för att få undersökt luftrör och lungor. Förkylningen har slagit till igen och hostan är inte utan denna världen. Jag är så himla trött på detta nu. Har pågått hela mars. Och maken har fått lunginflamation. Usch säger jag bara.
    Men skam den som ger sig. Ska väl ge med sig!
    Ha det gott!
    kram

    SvaraRadera
  51. goa ulrika! tänk nu bara på dig och vila, jag försår att det är inte du av natur, att tänka på dig, du tänker på alla runt dig, du ljuvliga varma! nu struntar du i att svara, man behöver inte det, gör det nån annan gång, vi älskar dig ändå!!! ta nu hand om dig, lilltösa och föräldraflytt, så hörs vi när vi hörs! varmkram lotten

    SvaraRadera
  52. Kikar bara in till min rara änglavänoch önskar en trevlig helg. Tänker på dej och saknar dej så klart.

    Mys & Må och ha det så gott sötnosen!

    Kramar från din evigt trogna vän.... :o)

    Monika

    SvaraRadera
  53. Godkväll min kära Ulrika!

    Hur mås det egntligen.. får du någon tid för dig själv då det bara är du och ingen annan som måste ha, ha ha av dig??

    Jag kan bara föreställa mig allt kring dina föräldrars flytt..hur mycket som helst och så känlomässigt med.

    Hoppas det lösre sig med dottern oxå.. finns inge värre än när de mår dåligt.
    Då tar man själv stryk..jag vet!

    Tånk om du och jag hade kunnat åkt till London..även fast i inte träffats så är jag säker på att vi skulle haft så mysigt!

    Hoppas nu vårvärmen har landat ordentligt hos er så du kan sitta i din ljuvliga trädgård... och BARA VARA

    En stor stor kram.. om du viste vad dina kommentarer inne hos mig värmer...


    Ann-catrin

    SvaraRadera
  54. den största kramen till dig min goa vän och tack för din härliga häsning,den värmde! varmkram lotten

    SvaraRadera
  55. Hej gullegumman!

    Vad glad jag blev när jag såg kommentaren från dig inne hos mig!

    Hur är det med dig och familjen? Går det framåt?
    Som du förstod av mitt inlägg så mår jag fantastiskt just nu, och det är jag rätt ovan vid. Tycker att jag allt som oftast annars brukar må lite halvpeckigt så där. Men jag har bestämt mig för att jag ju faktiskt är superlycklig med mannen i mitt liv och våra underbara ungar. Så jag helt enkelt vägrar att deppa ner mig! Och sen tror jag ju faktiskt att det hänger ihop med maten, för det där sockerberoendet som jag lider av ställer nog till med en hel del bekymmer. Och nu när jag är helt sockerfri så mår kroppen plötsligt bättre.

    Och jag hade nog samma inställning som du att GI bara var att äta en massa kött, och jag är inte heller så glad för kött, men det visar sig att så är inte fallet. Just nu sitter jag och äter frukost, isbergssallad i botten, 2 skivade ägg ovanpå, och på det makrill. Hur mumsigt som helst! Och jag har börjat äta mycket fisk. Tex hade jag ugnsstekt torsk häromdagen med blomkålspuré, det var ursmaskigt!

    Vi får väl helt enkelt se hur länge det här håller. Men än så länge går det superbra! Och nu i början kör jag ju i princip kolhydratfritt, men så småningom kommer jag att få stoppa in bulgur, fullkornsris och fullkornspasta i kosten också.

    Nog om mig! Hoppas att du har en underbar söndag med familjen. Själv ska jag ut i trädgården och börja flytta växter, har fått en massa idéer som ska börja förverkligas!

    Ta hand om dig vännen! Tänker ofta på dig!

    Bamsekramar, puss på kinden och nyp i skinkan från mig!

    Lotta

    SvaraRadera
  56. Tack du godingen! Här är man trött som en palsternacka.
    Men jag hoppas på bättre tider.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  57. Hej!

    Kikar in å önskar er en underbar PÅSKHELG.
    Hoppas på en solig å skön sådan
    ♥ ♥ ♥

    Hoppas ni kryat på er någorlunda...
    Kramiz Nilla

    SvaraRadera
  58. Jag vet vad du håller på med. Samma som jag. Och får lite skit under naglarna. Eller hur?? Visst är det underbart ute nu. Jag håller fortfarande på att klippa ner visset och rensa bort löv och annat kraft. Igår körde maken över gräsmattan med vertikalskäraren. Det blir så städat och fint sedan man fått räfsat upp dött gräs och mossa. Växthuset får vänta till nästa vecka. Jag bara njuter varje sekund. I morgon skall det tydligen komma lite regn enligt prognosen. Men då kanske jag får ta lite inne. Det fyller på både här och där kan jag säga. Möblerna som jag skall måla står fortfarande kvar i hallen. Min envisa förkylning vill inte ge med sig riktigt. Hostar och fräser gör jag. Men va sjutton skall jag göra mer än att vänta på bättre tiden. Konditionen är ju lika med noll. Kan inte säga att den var särskilt god innan förkylningen heller i och för sig. Jag kör på halvfart.
    Hoppas allt är bra med ig!!!
    Bamsekram

    SvaraRadera
  59. Kikar in för att önska dig en fin Påsk!

    Kram
    Heléne

    SvaraRadera
  60. Hej gumman! Jag hoppas att det är bra med er. Och att ni får en riktigt bra påsk i solen.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  61. Halloj goding!

    Jaaaa - klart att vi ses i sommar! Jag ska köra rally Sverige runt :-D Känns helt overkligt att vara vuxen och ha körkort, trodde aldrig att jag skulle lyckas och blev helt paff när inspektören godkände mig utan vidare. Men efter att ha varit tokfokuserad på den rosa lilla lappen i flera veckor känner jag mig helt tom i lilla huvudet nu och undrar vad jag ska hitta på härnäst. Jag funderar på jägarexamen, sedan ska jag göra mänskligheten en tjänst och skjuta vildsvin ;-) Fast jag ÄR en mes, så när det väl gäller låter jag förmodligen hellre vildsvinen springa ner mig än siktar på dem och avfyrar, hi hi...

    Hur är det med dig? Är läget under kontroll? Är du redo för besök framöver?

    Ha det så bra i påsk (och alla andra dagar också så klart!)!

    KRAM!

    Karin

    SvaraRadera
  62. Bry dig inte om stavningen. Det går bra så också, ha, ha.
    Har varit uppe hos lilla ninen nu. Är ju kanin- och postvakt åt sonen medan dom är på Lanzarote. Stackars djur, sitta där så ensamt. Usch.
    När jag cyklade hem så luktade det så gott av grillat. Önskar vi kunde gjort det också, men det blir inte!
    Kramis från Elzie

    SvaraRadera
  63. Yes, jag kommer som ett skott (framöver, när allt är i ordning) och skjuter fiskmåsar! Fast bara med slangbella eftersom jägarkursen inte börjar förrän i oktober *fniss* Nej, allvarligt talat skulle jag inte kunna skjuta en stackars fiskmås. Hade ni flygande vildsvin däremot, så skulle jag knäppa dem utan att blinka. Som att mosa ohyra *tycker*

    Du har en skön humor, blir alltid så himla glad när jag ser att DU lämnat en kommentar! Bara så att du vet så sitter en nybliven bildåre i lilla Tierp och flinar brett. Önskar dig allt gott!

    Kram igen!

    SvaraRadera

Blir så glad för en liten hälsning!

Välkommen Åter!