måndag, juni 29

Sommar, sommar, sommar...

... sen ska jag nog låta er slippa höra resten*fniss*


Gör ett nytt tappert försök med ett inlägg...*kom på* kan det vara värmen som
knäcker datorn tro?*flin*


Här i Änglahem har vi haft storfrämmat...jaa, det är några veckor sedan nu.
Bättre sent än aldrig...med ett litet inlägg om detta.

Storfrämmandet bestod i Bodil, Fru Gredelins dillen, hon är ju rolig den frun*tihi*,
hon ville så gärna se våran trädgård. Det är ju alltid roligt när det uppskattas det man gör,
men nu fick jag lite bannor. Hon liknar vår trädgård med en park! detta är ingen trädgård,
det är en park!, sa hon. Tack, tack...sa ju en annan som ju är totalt hemmablind, tycker ju
själv att det är väl inte sååå märkvärdigt. Stolta är vi ju, men inte liknar vi det vid en park!
Hon sa att nog för att det är fint på bloggen, men man får inte den uppfattningen genom bloggen.
Så nu är det bestämt att Ulle ska upp på garagetaket och ta "overview" bilder där uppe ifrån.
*hua mig*, jag som har så svårt med höjder*ihiiii*...Fast det är klart, det blir en helt annan bild
när man kommer upp lite. Bilder kommer...

Goa Bodil hade med sig denna superfina kudde till mig! Så glad jag blev! Det var precis den
jag tittat på och funderat på att köpa! Kan ju inte bli bättre...Tack än en gång vännen!Jaa, hon syr ju som en gudinna den där kvinnan. Kika gärna inom och se allt fint hon gör!

Jag och flickorna var i Halmstad i förra veckan, måndagen, storsnuttans halvårsbesök på
sjukhuset där...så på hemvägen var det bestämt att vi skulle kika inom Bodil och hälsa på.
Hon är så gó och härlig! Tiden bara springer iväg...tjötar o tjötar gör vi!*tihi*. Flickorna gillar
verkligen Bodil och hon dom, och det känns ju jätteroligt...att generationer kan mötas så.
Vi har det så trevligt ihop alla fyra! Och jag vill bara tala om att hennes trädgård går inte av för
hackor den heller!!
Köpte med mig maken till makan jag fick av henne, så nu har vi (jag o maken då alltså) Varsin
FIN kudde!
*

Kommer ni ihåg trädgårdsbänken maken gjorde till mig förra sommaren? Det har iaf fått
dörrar på sig nu, och genast kändes det så mycket bättre. Renare och snyggare!
Denna lilla skräpblomma står i solgasset där och njuter...och skräpar ner. Söt men "skitfärdig" av sig är den. Namn?...Hmmm...Tvillingsporre har jag bestämt för mig.
En ny liten ängel har flyttat in till oss. Liten o liten, nu är den ju inte sååå liten, ack
vad jag är förälskad i denna! Står under ett träd och vakar över oss på baksidans lillaltan.
brukar ha vatten i skålen där...men ooppss! måste solen torkar ut....Vatten går det åt av i mängder just nu!

Nähä, min kära vänner, nu är det dags att ge sig
ut och vattna. Nog för värmen är gó, men hjälp
vad allt blir törstigt, för att inte tala om
hur snabbt allt blommar över!*snyft*

Ha en gó vecka!

Kramar, Ulrika

36 kommentarer:

  1. Jo, jag har nog tänkt i liknande banor när det gäller er trädgård och nu ser jag verkligen fram emot att få se er trädgård från ovan, haha. Är lite rädd om dig bara. Stå inte på näsan nerför garagetaket så är du snäll.
    Så många fina bilder du visar. Och så trevligt besök. Ja, på båda håll då. Inte visste jag att du bodde neråt de här trakterna.
    Hoppas ni har en riktigt skön vecka.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Kul att hröa från dig. Ser ju ut att ha gått utmärkt med detta inlägg. Ska bli så kul att få se er park. Tycker ju att de bilder du visat hittills från din trädgård är helt underbara. Kul att träffa andra bloggare. Din kudde var så fin.

    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Vad gulligt du skriver Ulrika. Tack, tack!! Och tack för ert besök. Muggarna är invigda. Dom är ju bara så läckra!!! Och du ta det nätt på taket!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. hellojs!!1 Ser fram emot dina garage bilder...kan tänka mig ullis på svajjande ben, fotandes sinträdgård;)))
    ja hur är man...allt för bloggen;))))

    Vilken söt trädgårdsängel!!!!

    ~~Kram önskar Millan!!~~
    Ha en finfin vecka!!~
    ~~♥~~

    SvaraRadera
  5. Ser fram emot dina bilder på din trädgård.Vilka fina bilder gullig kudde och himla söt trädgårdsängel.Ha en skön tisdag kramiz ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  6. I love you !
    Vilket underbart inlägg !

    Ta det nu lugnt uppe på taket , vad du nu ska utsätta dig för det !?!
    Skitfärdiga blommor har jag träffat på många gånger , men jag visste inte att de kallades så bara *LOL*
    Ha det bäst i värmen och du är välkommen på åktur med husvagnen , när som helst ....kan inte heller sluta skratta åt den :-D
    Love/Lotta

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Vad underbart det låter med besök! Och vilken fantastiskt fin kudde du fick!

    Jag ser väldigt mycket fram emot att se bilder från ovan. Men ta det lugnt på taket, vi vill ju inte att du ska ligga nerbäddad hela sommaren med ett brutet ben eller nått!

    En sån där skräpfia till blomma har jag också, den är så himla söt. Min hade drösat blommor en dag, och dessa hade fastnat i ett spindelnät som var en bit ner, så det såg ut som ett vattenfall av blommor. Jättefint! Fast fasligt trist att sopa sen när blommorna väl föll till marken.

    Här är det också så torrt så torrt! Man vattnar och vattnar och det märks nästan ingenting. Fast just nu hör jag muller i fjärran, kanske det börjar regna och åska ikväll, man kan väl få önska!

    Ha det jättegott sötaste Ullis!

    Kramisar
    Lotta

    SvaraRadera
  8. Åh, vilken fin grå ängel!! Ska bli spännande att se din trädgård ur fågelperspektiv. Så ni ska hit och göra den här stan osäker med :D när? Kram Katta

    SvaraRadera
  9. Ser fram emot de bilderna från taket. Håll i dig bara!
    En sådan härlig ängel som flyttat in i er trädgård!
    Må så gott!
    kram vännen!
    nina

    SvaraRadera
  10. Visst är det en insjö vi badar i och idag var det 24 grader *s*.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Låter trevligt med storfrämmat. Vilken fin ängel du har köpt passar bra där.
    Ha en fortsatt trevlig dag i värmen!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  12. Hej! Det är så roligt att läsa det du skriver, det händer alltid något. Ha det gott/Eva

    SvaraRadera
  13. Fota trädgården uppifrån! Ja, det kommer att bli jättefint, och jag ser fram emot att få se det... Men ta det försiktigt när du klättrar!

    Kul att träffa fler bloggare, och vilken fin kudde du hade fått!

    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  14. Hörru Ulle bulle

    det kunde jag väl tänka mig.. en park... j jag har ju sagt det förut.. det där skulle du kunna försörja dig på.. min trädgård i år är ett litet helvete..

    Största kramn till dig♥
    A-C

    SvaraRadera
  15. Vilket härligt inlägg! Det är nog så som Bodil sa...det är svårt när man tar bilder att visa helheten och ge rättvisa åt en hel trädgård...kunde jag inte tro att det var en park du hade därhemma...hi, hi... Lika varmt idag som igår...värmen är givetvis välkommen men..som du skriver...det blommar över så fort...jag hinner inte njuta av allt...suck!
    Önskar dig en underbar helg!
    Kram,
    Bella

    SvaraRadera
  16. Hej på dej UllisGullisVännen :o)

    Så skoj med storfrämmat! Kan mycket väl tänka mej att din park är sevärd. Det jag sett här sedan tidigare är ju mer än fint! Du vet ju vad jag sagt tidigare. Du borde jobba som trädgårdsdesigner :o)

    Vilken söt kudde du fått! Ser välgjord och fin ut.

    Flera inlägg har jag missat här hos dej. Undrar vem av oss som varit mestobloggande! ;o)

    Jag har mest slängt in något inlägg lite då och då, men aldrig kikat runt något. Dessutom har jag haft och har såna problem att kunna se vad som står i bloggarna. Inget kommer fram annat än sidorubriker och header om jag använder internet explorer. Nu har jag tagit hem Mozilla firefox. Då ser jag!

    Hoppas allt är bara bra med dej annars. Hihihihi! Du får svalka dej med vattenslangen mellan vattningarna.

    Bamsigaste kramen

    Monika

    SvaraRadera
  17. Hej söta vännen!
    Vilken fin kudde du har fått!Och vilken fin ängel du har.Den skulle jag inte säga nej tack till :-)
    Längtar så att få se mer bilder av din trädgård.

    Tack än en gång för dina omtänksamma ord hos mig.
    Min mor mår så mycket bättre nu.Och det har varit skönt att veta att det finns så underbara personer som du. Som har funnits där som ett stöd.
    Ha det gott min vän och njut av den underbara sommaren.

    Puss och kram
    Heléne

    SvaraRadera
  18. Jag kan tro att ni har det roligt tillsammans. Fin kudde. Jag har ett par stycken från damen jag med.;-) kram

    SvaraRadera
  19. ej...sänder bara en liten sommarhälsning igen till dig!♥

    SvaraRadera
  20. Hoppas att din sommar är bra Ulrika och att du har det skönt i din stora härliga park.
    Kram/Ingela.

    SvaraRadera
  21. Hej vännen!

    Ja, du kan tro det var häftigt att hoppa fallskärm. Adrenalinkick!!! Man kände sig odödlig för en stund, jag kommer att leva på detta länge.
    På min bucketlist finns allt mellan gå på drejkurs till att ta dykarcertifikat så det är en härlig blandning.

    Min make är himla go och han gör allt för att göra mig lycklig så jag är verkligen lyckligt lottad.

    Hur är allt med dig och hur är sommaren?

    Massor av kramar Bodil.

    SvaraRadera
  22. Hejsan!
    Hoppas att allt är bra med dig och att du njuter av sommaren (både regnet och solen!)
    Kram stina

    SvaraRadera
  23. Hej Smulan!

    Din trädgårdsbänk är så fin! Kan tänka mig att Änglahemträdgården är riktigt mysig nu med alla växter och era fina uteplatser.

    Hoppas allt är bra med er ♥ och att lille Texas trivs som fisken i vattnet!

    Kraaaaam
    Mia

    SvaraRadera
  24. Hej mamma!Visste du att vi är i Stockholm nu?
    för det är jag, Nellie och Pappa iaf.XD

    Kramizzzzar från Joanna.............

    SvaraRadera
  25. Så ni är hemma nu igen,visst kan det vara jobbigt att görqa den här stan det är som om man går och går och går och aldrig kommer fram till dörren ;) Men vad mysigt att ni har en sån liten sötnos hemma som väntar då, mysigt. Du bloggar väl den lille sötnosen nån dag? Kram Katta

    SvaraRadera
  26. Hej!
    Såg ditt inlägg hos fru Gredelin, där du berättar att du äntligen fått din hortensia att blomma efter många år!
    Hur tusan bar du dej åt? Har haft min i säkert 9 år nu - bleden kommer så snällt, men inga blommor, inte ens ett spår!

    Fina bilder du visar, och kudden var helt ljuvlig!
    Ha en skön kväll!
    Lisa

    SvaraRadera
  27. Hej UllisGullisVännen! :o)

    Kikar bara in med en sommarhälsning till dej. Tänker på dej! Mina bloggbesök den här sommaren är verkligen sällsynta. Nu är solen på gång igen så nu blir det uteliv igen! :o)

    Må så gott vännen!

    Stora bamsekramar

    Monika

    SvaraRadera
  28. hej hej där söta Toka!

    Såå roligt att höra från dej igen.
    förstår att det är mycke annat som hägrar just nu.Hoppas du får ork & kraft att komma tillbaka till oss.

    Ja du magen mår fin fint.Den växer som den ska...hihihihi..är såå nyfiken på vad den innehåller för sort men jag får väl vänta lite till på det...*LER*
    Vi kommer nog ner åt TOKALAND..*LER*
    Maken vill till ullared igen.
    Han trivdes så bra på campingen där.Sen kanske det blir funcity.
    En tur till fästningen är ju inte fel heller.
    Minns att det fanns ett glasscafe i närheten där för nått år sen iallafall.
    *ler*

    Ja här är det full rulle med allt.Känns som jag rör runt med allt.inget blir klart...men det är typiskt mig.tänkte maken skulle få jobba lite hemma nu på semestern men så har dom ont om folk på jobbet så han får rycka in.ja det är ju frivilligt men ändå....

    Ha det nu bara bäst, å du kommer vi neråt så lovar jag att dyka upp...

    Kramizzz i massor som aldrig vill ta slut

    Nilla

    SvaraRadera
  29. Hej vännen!

    Det bloggas inte så ofta så du har ett liv så det är ju positivt, ha ha.
    Hur är det med dig?
    Vad händer i ditt liv?
    Man undrar ju......var ju ett tag sen vi pratades vid.

    Ha det så gott.

    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  30. Väldigt fin ängel att ha i trädgården.
    Christina
    www.grandmother.blogg.se

    SvaraRadera
  31. Hej! Första gången jag tittade in här, jättefin blogg, det blir nog flera besök! Titta gärna in hos mig,

    hälsningar Carina

    SvaraRadera
  32. Hej Gummsiligumman!

    Okej, maila mig ditt telefonnummer för jag vet inte var jag har gjort av det så får vi pratas vid!

    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  33. Hej min älskade vän! :o)

    Så glad jag blir att se att din blogg finns kvar här! Inte vet jag hur jag gjorde igår men då hittade jag inte någon!

    Ja, vad gjorde jag då! Jo, jag slängde mej på mejlen så klart! Så om du nu fått ett smått "förtvivlat" brev från en tant i norr så får du bortse från det! :o)

    Säkert bara jag som vimsat med något som vanligt! Ja, du vet ju hur jag är vid det här laget! Förvirrad och vimsig! ;o)

    Hoppas allt är bara bra där med dej och er. Tänker på dej....ofta! Hoppas du känner att jag finns alldeles bredvid, som din skyddsängel :o)

    Varma kramar

    M / "Thea"

    SvaraRadera
  34. Hej på dej gullevännen :o)

    Så härligt att höra från dej! Blev så glad! :oD

    Må så gott och så sköter du om dej.

    Hörs snart igen!

    Kram

    Monika

    SvaraRadera
  35. Hej På Goa Dej :o)

    Så glad jag blev när jag såg din kommentar. Lääääängtar ju efter dej, ju! Saknar verkligen dina mysiga inlägg. Hoppas du får ordning på sakerna så det funkar för dej.

    Här är också grått o trist idag. Den där snön den har töat bort igen. Det är vitt än på marken men mest är det bara is.

    Igår var det riktigt fint, vi fick till och med se en liten skymt av solen. Det är länge sedan!

    Yngsta dotterna är hemma över helgen och vi myser på så gott det går, tror väder o vind. Just nu sitter vi bredvid varandra med varsin dator och skriver så det smattrar ;o)

    Nu ska jag snart svänga ihop middagen. Det blir nåt med kött idag. Fast jag nog hellre velat ha fisk!

    Hoppas vi hörs snart igen!

    Må så gott och var rädd om dej.

    Stooooor Kram

    Monika

    SvaraRadera
  36. Jag skriver då som en riktig kratta!!!!!

    Det ska vara trots väder och vind!

    SvaraRadera

Blir så glad för en liten hälsning!

Välkommen Åter!