fredag, februari 20

Snön faller vit...

...men imorgon så är det tydligen redan dags för slask och grått!*grrr*
När den nu äntligen kom så kan det väl få ligga iaf
Februari ut!! *snälla!*
MEN detta var första året på evigheters evigheter
som vi fick snö under sportlovet!*mirakel*

Bilden är något mörk, dels tidig morgon och sen mina
fina kvaliteter som fotograf.*umpfh*
***

Några små närbilder från sovrummet...
(En liten sammetsros)

(Min älskade spetskrage som jag fått från min
älskade
Änglavän http://tanttheaslillatorp.blogspot.comsom jag ej fått träffa IRL...

(En liten ros....Liten minisnutta i högra hörnet)


(Liten fin tissuesbox....ljuvligt romantisk, om man nu
skulle bli lite snorig....*hihi*)

***

Kortaste inlägget i min bloghistoria...är ganska säker på
detta*fniss*, nån gång ska ju vara den första...eller?

Vill önska er alla en Trevlig Helg!

Själv hade jag tänkt att passa på att ge mig ut i det
vita medans chansen finns.
Det snöar fortfarande här utanför fönstret, väldigt svårt
att tro att det ska bli blidväder imorgon*snyft*.
***

Många kramar!
Ulrika

31 kommentarer:

  1. Goaste vän!

    Så FIIIINT du har gjort det här! Så ljuvligt romantiskt. Visst är det härligt med det vita...men det räcker nu...jag vill ´ha och behöver VÅÅÅÅR, sol och värme! :)

    Kram och jag önskar dig en riktigt härlig helg!
    Annie

    PS: Det hjälper att shoppa...men man får liksom göra det hela tiden... ;) och då får det ju bli loppis...

    SvaraRadera
  2. Hej

    Vilka underbara saker du har.
    Visst är det något särskilt med snö på sportlovet. Även här där jag bor kan det var kört i bland.

    Ha en trevlig helg.

    KRAM CARINA

    SvaraRadera
  3. Hei!
    Så nydelig det ble på soverommet deres... Der må man drømme søte drømmer, tror jeg! Ønsker deg en helg av de de beste!

    SvaraRadera
  4. Även vi hade snö förra veckan när det var sportlov hos oss, mysigt för alla barnen! Men nu får det gärna kvitta, vill ju ha vår!!!! Tänk vad mysigt sen Ulrika när vi kan pyssla och dona i våra trädgårdar igen, jag längtar!

    Ha en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Hörru... min lilla gurka.
    Måste du ha så där mycket fint? Va?
    Kan inte vara nyttigt.:-D
    Puss

    SvaraRadera
  6. Hej goa Ulrika!
    Måste först bara säga...ohhh så vackert, romantiskt, ljuvligt sovrum!!
    Jag har också varit ute och fotat trädgården...nu när första snön har lagt sitt gnistrande, vita täcke över alla växter...
    Vill önska dig en härlig helg!
    Varma kramar,
    Bella

    SvaraRadera
  7. Ljuvt & romantiskt..!

    : )

    Mina katter kan hålla på i timtal och leka med en mus, vilket inte är fullt lika roligt för mig som matte + att både katterna och musen blir alldeles uttröttade...jag fångade musen lätt på samma sätt som jag alltid tar dem, i en hög plåtburk som det varit en whiskyflaska i..!Kreativ återvinning eller hur..?

    ; )

    När katterna får chansen att döda en mus, kan det bli både blod & annat otrevligt på golven här hemma, de äter ju inte näbbmöss, och de kan bli liggandes under nån möbel, och lukta...HEMSKT!!!

    Mina katter har även dragigt in stora sorkar, tagit en fågel på vinden + en fladdermus (de sistnämnda räddade jag dock...)

    Ha en trevlig helg vännen!

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  8. Hej min kära auntie Ulrika!

    Vi vill bara önska dig och din familj en riktigt trevlig helg!

    Vad underbart ljuvligt och romantiskt ert sovrum är, fantastiskt. Jag längtar så efter att vårt ska bli klart....

    Tråkigt om datorn krånglar....hör av dig om du behöver hjälp med det jag skickade eller om du vill jag ska skicka det igen.

    vad kul att ni fick snö, hoppas det får stanna.
    Här snöar det för fullt och jag börjar bli rätt trött på det. Men barnen har lov här också så det är ju kul för dem.

    Ha det gott min vän.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  9. God morgon min sköna!

    Gu så romantiskt du gjort det! Precis så som man vill ha det i sovrummet!

    Härligt att ni också fick snö! Vi har verkligen njutit av allt det vita, både torsdag och fredag var jag och barnen ute och lekte i pulkabacken. Andreas åkte och åkte och åkte med Cajsa. Simon däremot tyckte det var lite pinsamt emellanåt att åka pulka med lillsyrran (typiskt en blivande 15-åring), men han slappnade av efterhand. Roligt hade vi i alla fall! Och när vi kom hem gjorde vi varm choklad och bara mös tillsammans. R var i Stockholm så vi fick klara oss själva.

    Idag ska vi förmodligen ta oss till någon större pulkabacke och åka hela familjen, kanske att vi tar oss till Frostavallen (som ligger vid Höör, mitt i Skåne). Vi får se vad dagen för med sig.

    Ha en riktigt härlig helg! Och njut av familjen och snön!

    Bamsekram
    Lotta

    SvaraRadera
  10. Hej sötnosen! :o)

    Vad har hänt! Ett kort inlägg hos min goa Ulliggullis! Hihihi!

    Du och jag har ju ungefär samma förmåga då det gäller längden på inlägg o kommetarer. Nja, jag tror jag slår dej med hästlängder då det gäller kommentarerna faktiskt HAHAHA!

    På nåt sätt känns det underligt då man lyckas göra ett kort inlägg. Som om, oj, blev det bara det här! :o)

    Nu har jag i alla fall fått mitt första dropp. Mår pyton helt enkelt. Fem veckor till sen hoppas jag bli piggare. Tröttheten är bedövande helt enkelt. Men idag gav jag mej attan på en liten bloggrunda i alla fall. Blir ju inte mindre trött av den men helt klart gladare :o)

    Jättefint i sovrummet. Spegeln som skymtar ser helt bedårande ut. Vilken vacker ram!

    Nu ska jag snigla mej iväg till kaffepannan :o)

    Ha det bäst min vän och sköt om lilla värdefulla dej :o)

    Stora kramen

    Monika

    SvaraRadera
  11. Så vackra ting!

    Speciellt den där spetskragen på den vackra galgen.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  12. Oh så romantiskt det ser ut hos dig.
    Jättefint.
    Ha en skön helg....kram Mia

    SvaraRadera
  13. Jo, jag kom iväg med dem alla tre. Maja har fått influensan så hon har hög feber. Men hon tog en alvedon och följde med i alla fall.;-)

    Puss Ulle bulle kanelrulle.:-)

    SvaraRadera
  14. Hallå Ulrika! Jasså det är fler än jag som sitter och bloggar runt och trotsar melodifestivalen.Den går i bakrunden men jag tycker det låter så där denna gången.Vilken läcker sammetsros, och vilken otroligt söt galje.Ha en bra fortsättning på helgen, kram Katta

    SvaraRadera
  15. Måste ju bara kika in när jag l'ste namnet på dörren... och här var ju verkligen änglalikt. Tack för att jag fick störa.

    SvaraRadera
  16. Vilken söt liten tissuesbox....till snoriga näsor...*LER*
    Ha en skön söndag!
    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  17. Så underbara bilder du visar. Här snöar det ännu mer. Tror inte att de är sant att vi ska ha så mycket snö och termotern ligger stadigt på ca -8 grader. Tror du inte att jag dreglade ordentligt då, hihi. Tyvärr satt vi ganska långt i från men håller ju med dig om att han är en riktig goding. De var ju min favorti tillsammans med Molly. Attans att de skulle mötas i duellen. Nej det var inte lika mycket folk på genrepet, men skullen nog tro att det var mer än 2/3 i alla fall.

    Ha en bra helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  18. Vilka små söta saker du har som man kan vila ögonen på....

    Ha en skön Söndag
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  19. Tack du goa ullebulle!
    Kul att ni fått lite vitt oxå! Vi har fått mer inatt, riktig skare var det idag.
    Så underbart romantiska ting i sovrummet! Ljuvligt!
    Må så gott vännen!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  20. Hej!

    Här är det också vitt!
    Men jag tycker att det räcker nu, för vi har haft det här länge nu, och mycket!!!!

    Jätte fina bilder du visar!

    Ha en jätte bra dag.
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  21. Hej
    Ljuvligt söt liten spetskrage på galgen!
    Hoppas du inte försvann i all snön ;-)
    Ha en bra vecka
    Kram Eva

    SvaraRadera
  22. Hej vännen!
    Det var typ 100 år sedan.....hoppas allt är bra med er i snöyran!
    Vilket helt ljuvligt sovrum ni har...älskar den där liggande panelen.
    sängen är jätte fin. den har jag inte sett på Ikea.....fniss...fast å andra sidan var det länge sedan jag var där....åker bara förbi 3 dagar i veckan.
    Här har vi just klarat av sportlovet. Skidåkning, jobb, o mys.....
    Vi har fått massor av snö och jag hoppas faktiskt att dne får ligga kvar ett tag till...det blir ju så ljust, rent o fräscht.
    Skickar dig en bamsekram
    Katarina

    SvaraRadera
  23. Vad härliga romantiska bilder!!
    Hoppas du haft en bra helg!
    kram //Johanna

    SvaraRadera
  24. Så mycket fina saker. Jag gillade den där galgen väldigt mycket.
    Här har det snöat, töat och blivit snorhalt, men nu är det bara kallt igen och mer vinter har vi fått. Vi vill inte mer!!
    Hoppas du har en bra dag vännen.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  25. Så mycket fint...
    galgen var verkligen så söt...
    Usch här är det bara slask och livsfarliga isfläckar...
    Längtar så till våren nu...

    Många kramar
    Elin

    SvaraRadera
  26. Hej vännen!!

    Nu har jag varit tyst länge märker jag... Missat dina två senaste inlägg! Skäms på mig! :)

    Det har varit fullt upp här och när det tog slut så tog min ork slut också... Varför blir det så? När man har tiden orkar man inte...

    Nåja, nu är jag här och får komma direkt in i sängkammaren!! :)
    Så fint och romantiskt ni har det!! Sängen är jättesnygg! Förstår att du föll för den.

    Jag som är 162 cm hög har det inte lätt när det kommer till dagens sängar. De är höga!!!
    En får ju svindel när man ska gå och lägga sig... och en annan som nästan rullar ut ur sängen av trötthet faller högt! Och hårt!

    Får väl skaffa skyddsnät till den dagen när nya sängar kommer över tröskeln. Dröjer inte för länge hoppas jag. Våra är såååååå gamla...

    Hur är det annars? Lika körigt som vanligt?
    Hoppas du är rädd om dig vännen! Glöm inte bort att göra små roliga saker också... :)

    Tänker på dig! Önskar dig allt gott!
    Varm kram!!!
    Willewira

    SvaraRadera
  27. Hejsan!
    Hoppas att allt är bra med dig ,,och att ni får lite nattsömn!
    Här har det också varit vitt ett par dagra men i dag ...äntligen så har solen smällt bort lite ...vill ha VÅR!!
    Ha det så bra !
    Kram stina

    SvaraRadera
  28. Jag hade ju lovat dig ett enkom inlägg under ditt sportlov , jag är så ledsen och så svär jag över datorn igen !!!
    Hoppas du haft det bra i alla fall !!
    Vilka massa fina bilder ! Här försvinner tyvärr snön :-(
    Ha det gott !
    kram/Lotta

    SvaraRadera
  29. Jo se du vännen, körkort har jag inte, men för snart två år sen tog jag mig i kragen och fixade förarbevis för EU-moppe samtidigt som äldste sonen. Det var rätt kul när man kollade på kurslistan, sonen är född -91, jag -71 och alla de andra deltagarna -92. Gissa om jag kände mig uttittad!!! Fast jag var den ende som fick alla rätt på teoriprovet, det du!!! Och jag fick godkänt på första försöket när jag skulle göra "garagesväng", terpentinsvängar fick jag göra 3-4 ggr, sen var jag godkänd på det också. Så jag kör inte bil jag, utan en mycket stilig vinröd EU-moppe! Fast jag önskar mig en moppebil istället. Får väl se om jag är snäll nog för att få en sån en dag.

    Puss och kram på dig!

    Lotta

    SvaraRadera
  30. Goddag i Änglahem!
    Hur mås? Snön eran är väl borta sedan länge nu. Nu vill vi ha vår så man kan få lite skit under naglarna igen!!!
    Kram

    SvaraRadera
  31. Hejhej min lilla rullebulle ulle!

    saknar dig som F.n.
    Tänkte nästan att du har lite ledigt...*LER*
    Verkar som om det är många som äe inne i en svacka.Inte alls som det har varit.men det är klart bloggandet tar ju sin tid.

    Ja här är det fullrulle...

    nästan för mycke..det ringde från Samuels skola å han har det jättejobbigt.Så vi ska på en ny utredning med läkrna, rektorer, lärarna osv...
    Så nu har mitt dåliga samvete spätts på ännu mera...åå varför kan det aldrig vara bra.Alltid nått...hum?!?

    Hoppas allt är bra med er!
    ni sover väl gott nu i sovrummet kan jag tro.

    Kramizz bananizzz Nilla

    SvaraRadera

Blir så glad för en liten hälsning!

Välkommen Åter!