tisdag, mars 3

Bara ett litet...

...livstecken ifrån mig.
Tiden springer på här i en väldig fart...
Dottern, eller döttrarna ska väl sägas tar sin tid
i anspråk...Mor o Far har fått serviceboende,
och det gick i världens fart...varit med och tittat,
mätt och kollat vad som får plats osv.
Kontakt med mäklaren för försäljning av
befintliga bostaden deras.
Så nu röjs och grejas det för fullt!
Mor tycker att det ska bli spännande och lite skönt
att få komma ner på markplan...äntligen kunna ta sig
ut själv utan större problem.
Far är väl lite små"tjurig", men det är sjukdomsfasen
som gör detta.
Tandläkaren har jag hunnit klämma in...på
något vis....jag är LIVRÄDD för tandläkaren
nämligen! Sitter i sedan barnsben, hade en
alkholiserad skoltandläkare: "Har ni hört?!"
Han var FRUKTANSVÄRD! alla i min ålder
här i bygden med tandläkarskräck, vem
har ställt till den....Jo, Solberg! Vilket
namn igentligen på en ruskig människa!
*
Alla som följer min blogg har väl förstått att
jag suktat väldigt efter riktig vinter!
Den kom till slut...om än väldigt kortvarigt!
Förra helgen såg det ut så här...

och så här...

På natten mellan lördagen och söndagen
var det så här vackert ute, vid midnattstimmen. Plejka var t o m ute och åkte stjärtlapp! med
flickorna på söndagen...glömde*hrm* kameran*fniss*.
Hade aldrig kommit ut här ändå...tror jag...

*
Ville bara tala om att jag finns här om än väldigt
mycket ute i pereferin...kikar in hos er, men
har tyvärr inte någon riktig ro att sitta och kommentera
något direkt. Jag ber så väldigt mycket om URSÄKT!
för mitt nesliga beteende, hoppas snart att blogglusten
återkommer. För vi grejar och har oss här för fullt, så
här finns lite att visa....men jag ber att få återkomma om
detta. Ville visa snöbilderna innan våren riktigt
kommer igång.
*
Nu ska jag iväg med stora snuttan till Bup, får se
om de har något klokt att komma med...Maken och
jag har varit där en gång, men denna gång är det för
tösabiten och hennes mor.
Annars tycker vi nog att det faktiskt gått lite lättare
med henne här nu, sover äntligen lite bättre!
Och glädjen står högt i tak för varje liten förbättrelse(hmm..
är detta ens ett ord? eller något jag hittade på nu?...)
*
HA DET GOTT ALLA GOA!!

TACK SÅ VÄLDIGT MYCKET TILL ER ALLA
SOM TITTAR IN! Inte bara ni som kommenterar
utan även alla som bara kikar.
Jag såg häromdagen nämligen att jag passerat
100 000 strecket vad det gäller besökare!
Kan inte fatta detta!!
Kunde jag då aldrig fantisera om ens, när jag för dryga året
sedan började blogga!
STORT TACK!

Ulrika

11 kommentarer:

  1. hej igen...nu du duggar det tätt mellan kommentarerna...hihihihi

    jo jag vet att jag gjort så gott jag kunnat.Man ska vara alla till lags..inte alltid lätt.Dags att tänka lite på sig själv snart kanske...hihihi..

    Men vad bra att mammsen å pappsen fick ett boende så snart.
    Pappa kommer nog att trivas när han väl kommer dit.
    Minns min morfar när det skulle sälja huset.han ville inte men mormor ville....han gjorde ingenting.Han satt i sin stol å tittade på medans de andra bar å donade...det sista dom flyttade ut var morfar å hans kära fotölj...hihihihi..
    Å när han väl kom in på det nya boendet var det hur bra som helst....
    Så det fixar sig nog ska du se.

    Men vad skönt med snuttan att hon mår bättre.det är ju så jobbigt när barnen inte mår bra.Å sen så vill dom ju inte alltid säga vad det är heller.Man får trixa å vända orden så dom tror man pratar om nån annan..*LER*

    Tandläkaren ja...elller nej menar jag...hatar den oxå ....vi hade en storbystad, barsk, rökande tandläkare så jag är rädd jag oxå ska du veta..hihihihi...
    Kommer ihåg att hon alltid precis hade rökt när man kom in där å så la hon sin stora barm mitt i ansiktet på en.....hahahahaha..hemska tanke....
    inte undra på att man är lite dingdong...hihihi..

    Ska tänka på dig gumman!
    Puu å håller dig i handen....
    Nillis

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att dina föräldrar fått ett bättre boende. Åtminstone en sak här i världen mindre att bekymra sig om.
    Och din dotter. Vad skönt att det går åt rätt håll. Vet precis hur det är när barnen inte mår bra.
    Men du - jag undrar om det inte heter förbättring, hi, hi!
    Ha det så bra.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Hej Ulrika!!

    Oj vad mycket du har runt omkring dig..
    Skönt att din aföräldrar har fått en plat spå äldreboendet..förstår att det var ett stort steg för er, men nödvändigt!!

    Skönt att ni får hjälp till tjejen..
    Orkar du ringa..så ring när du vill..du är alltid välkommen hit..
    kram anna

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!

    Ja du tid det tror jag är en bristvara....
    Solklart ska man i alla fall lägga den på det viktigaste man har här i livet....familjen.

    Tänker på dig och skickar en stooor kram.
    Katarina

    SvaraRadera
  5. halloj!
    ett litet livstecken så gått som något..hoppar högt här!
    jasså du har oxå tandlääkarskräck... min sambo älskar att gåt ill tandis.. tacka sjutton för det 48 år och aldrig haft ett hål...

    vad skönt att dina föräldrar fått ett annat boende.. måste kännas tryggare men jag förstår mycket att fixa med!!

    Härligt att det går bättre för liltjejen..

    Snö... usch jag är så trött på det.. toksnöande igår igen.. hua!!

    KRAAAM
    A-C

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!
    Oj, vad du har mycket att stå i,glöm inte bort dig själv bara!

    Varm kram
    Camilla

    SvaraRadera
  7. Hejsan
    Oj så mycket du har för dig ..
    Ta det lugnt lilla gumman och glöm inte att tänka på dig själv Kram från "gammal"bloggvän
    Tilde

    SvaraRadera
  8. Hej vännen, det är jag :-) Snälla kan du mejla mig när du har tid? Har något att visa. Kraaaam!

    SvaraRadera
  9. Tänk att ni fick vinter till slut.:-)
    Ta det lugnt du gumman. Blogga och svara när du orkar.
    Du har så mycket ändå att stå i.
    Kramis gullisen.:-)

    SvaraRadera
  10. Mycket att stå i och tänka på för dig vännen. Hoppas allt går bra och att du får lite tid och energi till dig själv också. Skönt med ett litet livstecken från dig ... må väl!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Ulrika, kände du det i luften igår??? Visst var det vårluft!!
    Kram

    SvaraRadera

Blir så glad för en liten hälsning!

Välkommen Åter!