tisdag, maj 12

Hrm.....Lever jag?....

...det kan man ju undra?

Fast det gör jag....med nöd och näppe...
Trött och sliten, ledsen och skiten....
Skiten bokstavligen! eftersom min terapi är
att ligga med rumpan i vädret (vilken syn! vá?)
och bli smutsig under naglarna!*mysigt*
***
Snabbupdate....Mor och Far har flyttat,
mycket att göra har vi haft...de behöver
i princip hjälp med allt!
Jaaa, inte vardagsbestyr som att städa och så,
men handling och allt som då har med en flytt att
göra. Så det har varit rätt tufft.
Så jag har legat efter med ALLT hemma hos oss istället då.
Fast nu har jag kommit ifatt med tvätten, TACK det fina
vädret som vi haft!
Förra veckan regnade det i princip varenda dag!*suck*
Då klagar jag för det, innan dess hade vi ju det så varmt
så en fick sätta igång och vattna i trädgården om det
inte skulle dö där innan det ens kommit igång ordentligt.


Men helgen bjöd åter på vackert väder, vilket det
fortfarande gör....Härligt!
Så då blev det tralltvättning och inoljning av dessa.
Blir ju så fiiint!

(Min nya lilla prins, liten o liten...fick av min Mor)

Så nu håller jag mest till i trädgården,
rensar och luckrar...
planterar och planerar.


En liten sittplats i solen...
Kommer ni ihåg förra året(är ju lite sen av mig...*fniss*)
Ni fick frågan om vad ni trodde vi höll på med när
maken grävde o grävde?...
En del gissade på pool kommer jag ihåg...
Fel, Fel....blev plattsatt del av trädgården,
där då bla denna del ingår och även tvättställningen.
Jag avskyr, verkligen avskyr de där vanliga tvättställningarna
som står i var och varannan villa trädgård i Sverige*ryser*.
Hade EN en gång, när vi bodde i parhus och bara för att
den redan fanns där....hua mig! Finns det något
fulare i en trädgård än en sådan?
Bra, jovisst men rääälig!(ful=halländska)

(Ooops! vem kom med där om inte min käre make....
Undras vad han tycker om det*gulp*hihi*)

Blodhäggen har blommat så otroligt vackert iår!
Bilden gör den inte rättvisa, men kanske om ni förstorar
bilden att det blir bättre.

***
Jaha....det var en liten....nåja för att vara mig iaf!*fniss*
resumé av vad som händer i Änglahem.
*
Jag ber verkligen om ursäkt för min frånvaro! och
vill TACKA ni Söta, Rara som hört av er! Ni vet vilka
ni är! PUSS & KRAM! Godingar.

***
Vågar inget lova.....men vi hörs igen iaf...

VARMA KRAMAR, Ulrika

38 kommentarer:

  1. Jag kan trösta dej med att det inte är bara du som inte bloggar.Det blir ju så när det är fint väder så grejar man med en det ena ute.Du har ju haft fullt upp.Vad fint du har gjort,kanonfint.Ha en skön tisdag kramiz ~~~~~~RITA~~~~~~~.

    SvaraRadera
  2. hej hej min toka!!!

    ja förstår att du har det jobbigt å att det har varit jobbigt..

    Men det blir bättre ska du se...
    nu är ju mor å far installerade så nu får du nog några minuter över för dej å din underbara familj...

    ja här är det full rulle oxå......
    Jag sitter ute i solen å virkar ena studen för att senare gräva syrenhäck...hihihihi....så min häck står oxå rakt upp ibland..fniss...

    vi har så mycke att göra på utsidan huset iår så jag vet inte var jag ska börja.....ny panel på baksidan...sen bör huset målas...
    Taket ska lyftas för att bli fler rum på övervåningen.....(ej samma takhöjd på hela huset)
    jaja..ingen ide att klaga..har man gett sig in i husrenovering så har man....*LER*

    Hoppas verkligen att ni har det bra.
    nästa helg ska vi ut å fara...kanske det blir ullared, varberg, chaparall...(hoppas)
    Vill ju sååå gärna hälsa på dej..om så bara i 5 minuter...hihihhi..

    kram på dej min älskade Tokvän
    *Nilla*
    ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att höra av dig igen! Man börjar fundera när det är "tomt" på bloggen ett tag, men så visste man ju att ni hade flytt och annat att tänka på. Är ju inte gjort i en handvändning.
    Så fint ni gjort det i trädgården. Just en sån tvättställning har jag önskat mig av gubben i födelsedagspresent. Ska bli intressant att se om det blir någon, hi, hi.
    Själv intar jag samma ställning som du ute i trädgården. Förbaskade smörblommor som håller på att ta över hela mitt "njurland". Sega rötter har dom med som finns över hela landet. Hoppas du njuter av en solskensdag idag också. Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. Hallå där... Ulle bulle gulle haha. Himla kul att du är tebax. Jag håller med Nilla om att det måste väl vara skönt för dig att dina föräldrar är på plats. Hoppas att det går bra för dem och att dom kommer att trivas. När det flyttar in någon till oss vill dom ju helst inte bo där men efter en vecka eller två så har dom kommit in i rutinerna och har mycket folk omkring sig som bryr sig. Det är härligt att höra från dom att man är så snäll som tar hand om dom och allt det praktiska runt om kring. Jag tokgillar mitt jobb även om det kan vara tungt ibland rent psykiskt. Jag är nu inne på mitt 26:e år på samma arbetsplats varav 24 år som * nattängel * haha.

    Eran trädgård är ju för 17 rena rama paradiset. Hur i hela friden kan man ha det så perfekt? Ja, jag förstår ju att rumpan pekar uppåt en hel massa gånger för att få det så fint. Ni ska vara riktigt stolta för denna fina oas.

    Grodan är supergullig och passar som en smäck där den står.

    Nä, du måste jag sätta fart på tvättmaskinen... suck.

    Ha det så gott tills vi hörs igen

    Kram på dig / Carina

    SvaraRadera
  5. Hej Gumman!!

    Är så glad för att det mesta verkar lägga sig till rätta...även om vägen varit lång och jobbig! Har tänkt på dig så mycket!!

    Även jag ligger efter med bloggningen... men det är så ibland - livet tar överhand och då får man lägga andra saker åt sidan....

    Sitter och jobbar så jag ska inte bli så långrandig...
    Vi hörs av, vännen!
    Var rädd om dig och tack för att du finns!

    Kramar
    Willewira

    PS.Plattsättningen är jättefin... och jag håller med dig! Tvättsnurrorna är urfula!!!

    SvaraRadera
  6. Så konstigt igen Ulle, precis när jag tycker du varit borta så länge och tänkt höra av mig hos dig, så slänger du in ett inlägg!!! Tänkte på dig senast igår! Förstår att det varit tufft för dig. Hoppas du får njuta nu av tiden som kommer och er fina trädgård! Så mysigt ni gjort! Sittplatsen är kanonfin.
    Ha det gott!
    Kram vännen!
    nina

    SvaraRadera
  7. Vad mysigt ni har det där utanför. Jag har också målat de där brädorna. Inte kul...men skönt när det är klart.:-) Kramis

    SvaraRadera
  8. Hej Smulan!!!

    Härligt att "se" dig igen!!!
    Åh förstår att det varit en jobbig tid..*kram*..

    Vad fint det är ute nu och vad fint det blev med den plattbelagda delen av trädgården...så mysig sittplats ni fick!!!

    Hihi så Herr Änglahem kom med där på ett hörne..hihi det gjorde Herr Blanka häromveckan också, fast han sa att det inte gjorde nåt :)

    Kram och ha det så bra, njut av sommaren och dina fina barn..och härliga trädgård..och goa man..

    Mia

    SvaraRadera
  9. Hej på dej kära lilla Sockerkringlan! ;o)

    Hihihi, kärt barn har många namn! :o)

    Du! Vilken tvätt du har! Hade jag sån snygg tvätt skulle jag låta den hänga uppe hela tiden :o)

    Jo du! Här gör jag allt jag kan för att nöta ut en generation i taget. Alltså min! ;o) Nej, men skämt åsido. Jag gör så gott jag kan! Fast det går uselt sakta! Och jag undrar om det inte är just det som gör mej mest galen.

    Dessutom vet jag alldeles säkert....

    Jag HATAR att måla! Jag är så trött på den hinken och penseln att jag snart slänger det all världens väg! Jag har verkligen satt färgindustrin på fötter det senaste året! ;o)

    Du frågar om snö :o) Yes! Det finns kvar än. Och än är det inte ens musöron på björkarna. Men det har börjat spricka :o) Så det kommer!

    Er trädgård ser helt enkelt fantastisk ut. Här är det mest naturtomt som gäller. Gräsmattor och stora träd. Björkar och massor av tallar. Tur det när man bor i skogen! :o) Tänk om dom skulle göra kalhygge! Då flyttar jag! ;o)

    Ännu kan jag inte sätta ut några blommor. Men jag fick en jättevacker ros av min svägerska idag. Den får bo inne än så länge.

    Nu har kaffet efter middan landat i magen och det är bara på dom där nedrans väggarna igen.

    Satte upp ett mål igår när allt ska vara klart för att försöka inspirera och puffa på mej själv lite extra ;o) Håll tummarna att jag klarar det!

    Ha det nu så gott och må så gott i den vackra trädgården!

    Bamsekramisar till dej min vän :o)

    Monika

    SvaraRadera
  10. Hej goaste vännen!
    Det är alltid så roligt att få höra av dig!

    Förstår om du har haft det jobbigt.och att inte bloggandet kommer i första hand.

    Ja rumpan i vädret det har också jag för det mesta nu.Älskar att vara i trädgården och pyssla planera plantera gräva och få skit under naglarna .Det är den bästa terapin!!!!

    Men så ska man ju hinna med det vardagliga också.Tvätten städa laga mat..........
    Det är ju mindre kul.Önskar mig en hustomte som skötte det :-D


    Vilken vacker trädgård du har.Plattsättningen blev ju helsnyggt.Och vilken fin tvättställning .Har ju en sån där ful som snurrar och aldrig får man den att stå rak.
    Har önskat mig någonting vackrare.Men den lär jag nog få göra själv ;-)

    SvaraRadera
  11. Rackarns nu tryckte jag fel.Har ju inte skrivit färdigt.
    Har ju inte tackat dig för din fina kommentar

    Tack goa du för den!!!!!!

    Göm inte bort dig själv mitt i all stress!
    Sköt om dig och njut av din vackra trädgård och din familj.Tills nästa gång vi hörs!!!

    Stora kramen från mig
    Heléne

    SvaraRadera
  12. Nämen vad skådar mitt öga.....äntligen ett inlägg! Vad glad jag blir av att höra ifrån dig! Förstår att det har varit en tuff tid, nu får vi hoppas att det bara blir lättare och lättare.

    Och vilka underbara inspirationsbilder du bjuder på. Tvättställningen är ju helt underbar! Den måste jag visa för gubben. Och jag fick superbra idéer när jag såg bilden med spaljéerna i bakgrunden, nu vet jag precis hur jag vill ha det på ett ställe i trädgården. Tackar!!!! :-)

    Själv har jag lagt ner bloggen, fick ett ryck en dag och plockade bort den. Den är bara dold, så det kan tänkas att den öppnar upp igen en dag, men jag var så himla trött på eländet. Ska det börjas blogga igen så ska det ske med friska idéer i så fall.

    Ha det nu jättegott vännen! Tänker på dig!

    Varmaste kramarna
    Lotta

    Ps Så ni säger också "räligt" uppe hos er, det är ett rysligt bra ord tycker jag! :-D

    SvaraRadera
  13. Du är så välkommen när än du dyker upp här i bloggspace !!
    Om du e klar med er trädgård nu så e det väl dax att du tar dig an min ;-), guuu så fint ni har det !!!!
    Nej jag håller med dej , jag gillar inte torkvindor heller , så min man håller oxå på och fixar en annan torkställning !!
    Skickar lite extra ork och glädje till dej !!
    Kraaam !

    SvaraRadera
  14. Började faktiskt undra vart du tagit vägen:). Vet ju att du haft mycket att göra och att du inte skulle ha så mycket tid att vara här. Att du tillbringar en del tid i trädgården är väl överdrivet, måste vara dygnet om med den trädgården och planteringarna. Vilket ställe! Kan du inte ta och komma hem till mig och fixa till min också så att jag också kan få det lite fint. Vill verkligen ha bort min torkvinda i sommar, men då måste ju gubben snickra lite och det krävs väl en massa övertalning för att han alls ska tänka på det.

    Ha det bra och sköt om dig!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  15. Vilken trädgård...kan förstå att det ligger nån timme bakom den :)
    Hoppas att det blir lättare nu när dina föräldrar har flyttat, får dom lite mer hjälp från annat håll nu?
    Kanske lättare för dig då.

    Sköt om dig
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  16. Jo men visst kan det finnas snyggare saker än såna torkställningar i en trädgård. Härligt med lite plattor under när man ska sitta ute med.Ha en skön vecka och hoppas den inte är så regning nu, kram Katta

    SvaraRadera
  17. Så fin trädgård..!

    : )

    TACK för din gulliga kommentar! Jag har bestämt mig för att flytta...ska "bara" hitta ett annat hus att bo i först...

    Var rädd om dig vännen!

    Många varma kramar från Jenny

    SvaraRadera
  18. Haha...Jaa, jag ska se om jag kan fixa en bild hörru du rullisen.:-) Puss

    SvaraRadera
  19. hejsan!
    Länge sen sisst ....skönt att flytten är över , önskar att jag kunde få mina föräldrar att flytta också men det är svårt . Pappa behöver nu passning nästan dygnet runt så jag hjälper till så mycket jag hinner . Jag tänker hela tiden att dom har ju passat och tagit hand om mig hela mitt liv så nu är det min tur!!! Dom får iof mycket hjälp från hemtjänsten ....
    Vilken underbar trädgård du har! Tvättställningen är så fin.
    Ha det bra och sköt om dig !
    Kram Stina

    SvaraRadera
  20. Halloj vännen, vad roligt att höra från dig, blev helt varm o glad av din kommentar...

    Wow vilken fin torkställning ni har ute, vi pratade precis häromdagen om vad vi ska ersätta den gamla med här hemma, jag ville ha en liknande er eller en tradionell i trä istället, nu måste jag visa gubben er modell :-) Ha det bäst. Kraaaaam Paula

    SvaraRadera
  21. Jo då det är jag och barnen som är sjuka här. Sonen har nackspärr och jag är tokförkyld vilket började med nackpärr för mej med,nån elak förkylning, fattar inte hur ett normalstort huvud kan producera så mycket snor:) lilla Em snörvlar med.Hoppas allt är bra med dej och de dina.Kanske du är ute i trädgården och fixar en sån här dag för ni har nog fint väder med. Kram och ha en bra helg, Katta

    SvaraRadera
  22. Heej!
    Oj så längesen det var jag var här och kikade in... (skäms...)

    Förstår att det har varit en jobbig tid för dig. Men nu kanske det börjar stabilisera sig lite igen.. Det är ju jättejobbigt med flyttar och med äldre föräldrar som inte orkar lika bra heller, som man ibland "glömmer bort"...

    Men du har ju sååå fantastiskt fint i din trädgård! Du måste ju jobba som en tok där..
    Hoppas du hinner njuta lite av den nu också!

    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  23. Hej söta du
    Du har det jobbigt hör jag ... hoppas du har kraft att se framåt ... det kommer att ordna sig med allting ... det är jag säker på!
    Njut varje stund du orkar ... det är den bästa tiden nu!
    Många kramar
    /Eva
    PS Jag visar lite bilder från Wij Trädgårdar i Ockelbo på min blogg ... DS

    SvaraRadera
  24. Ulrika...det är nog så till och från att man liksom inte mäktar med allting...jag ligger också efter i allt...börjar oroa mig en hel del för jag skall ha studentfest för ca 60 personer här på onsdag...just nu är jag sååå långt ifrån färdig...hoppas hinna baka imorgon...sedan är det städning både inne och ute som gäller...
    Har skrivit mycket lite inlägg den här våren men jag hinner inte och blir alldeles tom när jag får en sekund över...vad skall jag skriva om? Min stress och otillräcklighet...känns inte så inspirerande så jag är tyst...ett tag till!
    Kramar till dig min vän!
    Bella

    SvaraRadera
  25. Hej vännen! Hur är livet med dej nu. Härligt att ha Pioner i sin trädgård även om det inte är mer än knoppar än men det är ju också vackert. Ja du den andra stolen har en liten hörna på toppen av ryggstödet som är borta och en svarvad pinne har lossnat men finns kvar men jag tänkte be nån hjälpa mig fixa till den. Vet egentligen inte vart jag ska ha de stolarna men de får ju bara inte bli pellets eller vad de nu blir :) Ha en bra helg min vän, kram Katta

    SvaraRadera
  26. Du verkar ha fullt upp...det blir så i vissa perioder av livet då gäller det bara att försöka lägga sig så plant som möjligt och bara försöka gunga med i vågorna. :-)

    Trallen blir ju superfin!

    SvaraRadera
  27. Hej bara lilla jag som kommer på en nostalgitripp..saknar er alla underbara bloggar. blir ju lite sugen igen. Kul att se hur du har det. Allt är fint med mig, kram mamma millan

    SvaraRadera
  28. Hej min fina fina bloggvän.. skrev precis men det försvann tydligen!!
    '
    Ville bara skriva att dina ord inne hos mig värmer rätt in i hjärteroten ska du veta..
    Anders är inlagd nu för stor op imorgon.. nu får vi bara hålla tummarna att det går vägen och han får synen tillbaka!!

    Underbara trädgårdsbilder... du skulle se min.. så sunkig.. du skulle få spader..

    Stockholm i sommar.. klart vi måste se i såna fall.. bara vi är hemma så.. skulle ju vara så kul!!


    varm stor kram
    A-C

    SvaraRadera
  29. Hej Länge sen sist men som alltid har man häcken full o hinner inte med....

    Och du grejar och står i i din vackra trädgård helt fantastikt vackert NI gör!!!!

    HA nu det så gott och va rädd om dig!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  30. Tack för dina kommentarer. Du undrade vad det var för rödbladiga buskar som syntes på majbilden och inte på aprilbilden. Det är rödbladig lönn som är ympade på stammar. Blir inte så stora med andra ord. Fast tyvärr är de bara rödbladiga när de nya bladen kommer. Därefter övergår bladen till mörkgröna.
    Kram, kram

    SvaraRadera
  31. Åh Hejsan Gumman! Så skoj att du skrev och att jag nu för engångs skull kunde kommentera, har haft sådana bekymmer med datorerna och min sida...phu. Men det låter som om du har haft fullt upp med så mkt, och du grejar och står i i din otroligt ljuv trädgård det blir så vackert det ni gör! Men var nu rädd om dig och ta lite gottetid ibland med! KRAM Petra

    SvaraRadera
  32. Hej gumman!
    Hur har ni det?
    Här går det framåt i rasande takt, nu är det ju snart midsommar, var tog denna underbara vår vägen? Massor som ska hinnas med i trädgården, all ledig tid tillbringas där ute i princip. Men det är skönt att äntligen få känna att man lever ordentligt, och att man blir skitig om nävarna! :-)

    Ha en riktigt underbar tisdag! Själv ska jag jobba någon timme till, sen ska jag hem och klippa gräsmattan!

    Massa kramar
    Lotta

    Ps Jag har inte berättat att jag fått en moppebil. R hämtade den uppe i Falkenberg, och körde den hela vägen hem! 3½ timme tog det, pust!!!!
    Nu susar jag omkring på vägarna här hemma och jag måste ju erkänna att det är en frihetskänsla att kunna köra ett fordon helt själv. (Jag har ju inte bilkörkort, bara för eu-moped.) Vem vet, kanske jag blir så våglig att jag kan tänka mig att ta vanligt körkort till slut. :-)

    SvaraRadera
  33. Hejsan

    Tack så mycket för den fina kommentaren. Vad mycket fint du visar.
    Kram

    SvaraRadera
  34. Stor kram till gumman. Hoppas att det är bra med er.:-) Stina

    SvaraRadera
  35. Ulrika!
    måste bara kiká in till DIG och ge dig en varm stor kram..
    Hoppas allt är väl med dig och de dina
    att ni inte regnar bort där på västsidan.. siv´cket busväder detb är
    Ska vi gå ut i strejk allesamans och kräva sommar och sol!
    Anders ska opereras på tisdag igen... förhoppningsvis med ett gott resultat..
    Så midsommar blir en lugn historia antar jag då han kommer hem och är nyopererad då.

    Kram kram
    Ann-Catrin

    SvaraRadera
  36. Hej! Ville bara titta in och höra att allt är ok med dig och önska dig en skön helg/Eva

    SvaraRadera
  37. gulle dig.. nu gråter jag för det med.. för du är så gullig

    kraaam
    Ann-Catrinm

    SvaraRadera
  38. vore ju bra om man kunde stava till sitt eget namn åtminstone..
    puss

    SvaraRadera

Blir så glad för en liten hälsning!

Välkommen Åter!