tisdag, juni 16

Livsandarna återvänder...

... så sakteliga.

Ärligt talat så har jag även velat med det här
med bloggens vara eller inte vara.

Men eftersom jag tydligen känner mig själv bättre
än vad jag visste om själv då...
så fortsätter jag tills vidare...
det har ju liksom inte gått att sluta när jag
sagt det förrut så därför kniper jag igen min lilla trut.

Tänkte idag visa lite mer från vardagsrummet, har ju
bara visat mest ena sidan av detta avlånga rum.

I matsalsdelen har det tillkommit lite grand,
som kommer ifrån mina föräldrar...fick inte
plats i nya lägenheten. *hemligt Yippie*



Detta är då INTE arvegods, det gamla slagbordet som
först var i köket och brunt,
nu har det hamnat här och blivit vitt.


Denna underbara byrå kommer däremot från föräldrarna,
usprungligen från min fars föräldrarhem.
Denna har jag haft ögonen på läääänge....*hihi*.
ÄNTLIGEN! blev den MIN!*aaahhh*

En MYCKET dålig bild där jag då äntligen vågar visa helheten...
Tapeten SKA bort!!!!*fulfulfulful..*
Matsalsmöblerna ska så småningom bli vita...den dan
någon av oss orkar ta tag i det mastodont projektet...*suck*.

Sen försvann det en bild som jag lagt in!! vet ej hur detta
gick till!!*grrrrr*, men då får jag ju anledning att
SNART återkomma igen.....INTE med En månads
mellanrum*skäms*...


Vi har i mellantiden hunnit fira våran äldsta dotters
11 årsdag! som hon längtat!
Detta var tårtan som serverades....sorry att jag inte
har något att bjuda på...den var väldigt god!


*
Nu ska jag ut i trädgården igen...mina händer är så skitna
att dom inte går att få riktigt rena...
men det är väl inge farligt med lite skit under naglarna,
fast vidare snyggt är det ju inte!*fniss*

Ha det så gott!
Så ses vi snart! Jag lovar!!!

Kramar, Ulrika

21 kommentarer:

  1. Hej älskade Toka!

    välkommen tillbaka igen...hihihi.
    Saknat dej så ska du veta.funderat mycke på hur du har det osv.Tänkte ringa men så vill man ju inte tränga sig på....*LER*

    Vardagsrummet är såååå fint.Letar oxå efter ett sånt matbord att måla vitt..men allt finns ju sååååå långt bort om man hittar nått på BLOCKET.

    vi har funderat på att åka till FUNCITY i Varberg...är det roligt där?, värt pengarna osv..hihihiihihi...

    Kanske det blir en tur dit på midsommar, ej bestämmt än.

    PUSS & KRAM
    Från en jäsande bulle Nilla

    SvaraRadera
  2. hihihi...glömmde ju gratta princessan oxå ju.... ♥

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det ser helfint ut jag.:-) Kramis

    SvaraRadera
  4. Hej hallå Plejkis!
    Här kommer många kramar från mig, det var länge sen jag kikade in!
    Vilken härlig tårta!!

    Och massa annat fint som vanligt :-)

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  5. hej goa ulrika! ta en dag i taget, bloggen ska nära inte tära, ta och vara gör det närande!!! vilken madonna där på bordet och ditt matrum ser ju helt underbart ut, varför ska du måla den möblen, helllt underbar sådär tycker ju jag dårå, måla väggen så kommer du att se, den är supppernajs!
    kram go 11 åring!
    varmkram lotten

    SvaraRadera
  6. Hej kära vän!

    Vad härligt att se dig igen! Som jag saknat dig!!! Jag har varit på väg att ringa flera gånger, men aldrig kommit ända fram till telefonen.

    Jag tycker att ditt rum ser helfint ut. Jag gillar faktiskt tapeten skarpt! :-)

    Gratta stora tösen! Vilken härlig tårta hon fick på sin födelsedag. Den ser väldigt smarrig ut!

    Jag har en väldigt underbar nyhet att berätta, men det får bli per mail! ;-)

    Massa kramar
    Lotta

    Ps Har du kvar min mailadress? lohj@telia.com

    SvaraRadera
  7. Fast jag tycker det var en ärlig blandning med möbler och tapet !
    Grattis till lilla prinsessan , synd att tårtan tagit slut för den såg jättegod ut !
    Kul att höra ngt ifrån dej ;-)
    Kramisar!

    SvaraRadera
  8. Hejsan älskade vän!

    Har hört att du haft besök av en viss Bodil. Oj, vad det känns konstigt att skriva sitt eget namn men inte mena sig själv....om du förstår hur jag menar.
    Gratulera tösen i efterskott.
    Smarrig tårta.
    Vilket trevligt varadagsrum ni har. Möbleran blir säkert fina vita.

    Har hört att din trädgård är gudomligt fin!blink blink
    Tänker på dig...Hoppas allt är bra med er alla!
    Massor av kramar Bodil och matilda.

    SvaraRadera
  9. Hallå där!
    Roligt att höra ifrån dig igen...
    Och att du mår bra!
    Kul att få se ifrån din matsal, tycker det ser jättefint ut där.
    Grattis också till din stora tjej!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  10. Hejsan! Tittar in för att önska dig en fin Midsommar ...hoppasatt det inte regnar på dig....kul att se att du har gjort ett nytt inlägg för jag har undrat lite hur det är med dig!
    Kram stina

    SvaraRadera
  11. Go kväll goa du!!!!Tack föt besöket ...O tack för alla såååå rara ord!!!!Värmer gott..framför allt kul att du kom ihåg mig...man vet ju aldrig efter så lång tid!!
    Njeee...det var inte bebbens fel att jag sluta blogga...men kanske därför jag aldrig kom igång igen. Hände mycket hos oss ett tag... så blidde jag gravid, o mådde skit i 9 mån!!!phuuu!!! Men nu så....VILKEN LYCKA!!! såååå mysigt sååååå!!!

    Kul att du kom tillbaks, o inte försvann lika länge som mig..hihi!!!

    Oxå kom jag ju perfekt på ett kalas med;) Gratta din dotter!! Tårtan såg ju bara sååå smarrig ut ju!!!!

    Ses snart igen då!
    ♥Kram på dig o trevlig Midsommar!!!!♥
    MIllan ♥

    SvaraRadera
  12. Glad midsommar :)
    KramKram M
    www.malousdagbok.blogspot.com

    SvaraRadera
  13. Jag kan skicka tre stycken till dig.;-) Kramis

    SvaraRadera
  14. Hejsan Vännen!
    Ja, jag kan också komma i sådana tankar ibland men jösses vad vi är många som skulle sakna dig om du sluta. Det får du inte!!!
    Tack för din fina kommentar om repotaget om oss i drömhem och trädgård den värmde. Ja, det var ju ett tag sedan som det var här och gjorde det reotaget lite drygt ett år sedan så det är ganska mkt som har ändrats nu (får helt enkelt medge det men säg inte det till min man...hihihi). Ja, det är ju så otroligt duktiga när det kommer óch plåtar och den här fotografen verkade var något super proffs, jätte trevlig och duktig han tom redigera bort den fula luftvärmepumpen utan att man kan märka det. Ja, ja nog om det nu måste jag gå ut och plocka in posten. Ha det gott så länge! KRAm Petra

    SvaraRadera
  15. Hej gumman!
    Det var riktigt länge sedan.
    Jag hinner inte heller sitta så långa stunder framför datorn numera.
    Hoppas allt är toppen med er...
    Så ni har haft 11-års kalas...vi har ju just haft 12-års kalas här...fniss...tänk att vi kalasfirar nästan samtidigt!!...;)
    14 Juni hade vi kalas här...

    Jag tycker ert matrum är jätte fint som det är så det är väl ingen panik...fast jag förstår känslan.
    Våra målade matmöbler ar fått flytta ut i hallen..(som är väldigt stor)...och in har de gamla köksmöblerna flyttat...du vet...typ syrabetsat....har försökt samla kraft i ett halvår nu till att måla......stolar är sååå tråkigt när det är flera stycken...
    Skulle vilja ge mig på både tak, väggar o golv där inne också....hihi...maken får nog dåndimpen!!

    Hoppas ni får en fin midsommarhelg. själva ska vi med vänner till deras stuga o jag ska vara ledig i 3 dagar i sträck...det känns som världens lyx...
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  16. Hej Ulrika, vilken underbar byrå, vilken lycka att den äntligen blivit din. Du har så mycket fina saker överallt oxå. Ha en underbar midsommar och kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  17. Hallå Ulrika! Hoppas inte du slutar blogga även om det ibland är långt emellan inläggen, det är ändå roligt när man får höra nåt från dej.Vad mycket fina saker du fått då, byrån är jättefin och den madonnan.Midsommarvädret lär inte bli så kul här heller men jag önskar dej en trevlig midsommar ändå, kram Katta

    SvaraRadera
  18. Ville bara titta in och önska dig en härlig midsommar.
    Hoppas ni får fint väder.
    Kram från en Bodil med hemlängtan så det gör ont i själen.

    SvaraRadera
  19. inne på natta runda!!

    ~~♥ TREVLIG MIDSOMMAR♥~~
    & massor av kramar
    önskar
    ~~♥Mamma Millan♥~~
    ~~~¨♥♥♥¨~~~

    SvaraRadera
  20. Jättefint UlleBulle, vilken tur att den fina byrån äntligen fick flytta hem till dig!
    Grattis i efterskott till 11-åringen! Smarrig tårta!
    Önskar dig och familjen en riktigt skön midsommar!
    kram goa vännen!
    nina

    SvaraRadera

Blir så glad för en liten hälsning!

Välkommen Åter!